Site Overlay

Diesel Power!

Több év tervezgetés után, idén végre sikerült eljutni a böszörményi Traktorhúzó Európa Kupára. Volt itt minden, kamionos-traktoros felvonulás, platón élőben zenélő AC/DC tribute band (DC/79), pótkocsira pakolt medence, amiben pont elég víz volt, hogy végiglocsolják a felvonulás nézőit (mondjuk kellemesebb is így a kánikulában, mint Húsvétkor a zergezargató hidegben), veterán traktorok, amit akarsz.

Az ígéret szép szó, de a Landwirtschaftsausstellung még szebb!

De a lényeg mégiscsak a dízelfüstön volt (ami gyakorlatilag az egyetlen árnyékot jelentette a tűző napsütésben, ennyit a globális felmelegedésről 😀 ), nomeg azon, hogy ki húzza legmesszebbre a súlyt. Nekem vasárnap, az amatőrök selejtezőjére, és a Pro Stock kategóriára sikerült kijutnom. Míg előbbin főleg enyhén módosított Belarus-ok uralták a mezőnyt, utóbbin már keményen átépített gépek voltak. Node, mi ez a traktorhúzás? Bevallom, mikor évekkel ezelőtt megláttam, hogy Böszörményben traktorhúzás lesz, azt hittem, ez valami falunapos bohóckodás, hogy ki húzza messzebb a TSZ MTZ-jét tetszőleges testrészével. Hát, ennél nagyobbat nem tévedhettem volna.

Mi ez?

  • Egy verseny, ahol egy lényeg van: minél messzebb elhúzni a lesúlyozott szánkót
  • A szánkón a súly folyamatosan halad előre, a szánkó orrát egyre jobban a földbe nyomva, ezáltal egyre nagyobb terhelést előidézve
  • A teljes húzás (full pull) 100 m,
  • A selejtezőkön való továbbjutásért full pull-t kell húzni csökkentett súllyal, a döntőben pedig minél messzebbre jutni teljes súllyal
  • A teljes súly kb. 1 tonna, ami az áthelyeződéssel kb. 30 tonnányi húzott súlynak felel meg

Mivel húzzák? (pro stock kategória)

  • Dízel motoros traktorok egy darab turbófeltöltővel
  • Max. 4,5 tonna össztömeg
  • Max. 11 literes összlökettérfogat
  • Kb. 2500 lóerő teljesítmény
  • Kb. 4,5 liter fogyasztás 100 m-en
  • 24,5×32”-os kerekek
  • Vízbefecskendezés és intercooler megengedett
  • Külsőségekben a gyári traktor vonalait kell megtartani (ez kb. az orr-részben kimerül)
  • A gázt kézzel adják, a hátsó kerekek pedig külön fékezhetőek. Mivel az első kerekek nagyjából semennyi tapadással nem bírnak (főleg mikor épp levegőben vannak), ezekkel lehet egyenesbe tartani a traktort.

Nem ragoznám túl, ezt a sportot úgyis nézni kell, mert hatalmas rock’n’roll. Íme a saját kis amatőr videó-összevágásom, grátisz Tónival, akit végre élőben is láthattam, és tényleg elmebeteg (és milyen jól van ez így!).

A versenyzők közül hadd emeljek ki két csapatot. Egyik a Blue Hazard, szimplán azért, mert az ő traktoruk volt szerintem a legszebb, és mert ezt hajtotta a mezőny egyetlen női pilótája. Sajnos nem húzták meg a full pull-t a selejtezőn, de a holland csapat mentségére legyen, hogy többnyire nem 30+ fokban versenyeznek, így a gép sem erre van méretezve.

A képek forrása a csapat Facebook oldala

A másik csapat pedig a Runaway Deer, akik toronymagasan, 105 méteres húzással nyerték a döntőt, aminek mások a közelébe sem tudtak érni. Hiába no, a John Deere az John Deere, még ha ennek már alig-alig maradt bármi köze is a „szalonállapotú” trakihoz. Súlyos vasak a galériában.

A képek forrása a csapat Facebook oldala

Jó móka volt, megérte ropira sülni a napon. Jövőre remélem ugyanitt, gyertek ti is, míg be nem tiltják ezt a csúnya, hangos, büdös, füstös eseményt.

Szerző(k)

  • Büszke lányos apuka, alig 30+-osan is morgós suzukis papa, gépész, műszaki manegér, köcsög kerékpáros/rolleres, meg némileg rotardált.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Copyright © 2024 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes