Site Overlay

WankelBlog Team

Don Rotard

2016-ban – a lányom születésével egyidőben – vettem egy RX-8-at motor nélkül, mert ez olyan jó ötletnek tűnt. Még az apukatest és az előrehaladott kopaszodás előtt ki akartam pipálni a sportautózást, de kellett a 4 ülés, így a Miata kiesett. Így lett Pipacs, az autóm, és a wankelblog. 2020 augusztusáig egyedül csináltam, utána elengedtem a “gyermek” kezét és bevontam másokat is, mert egyedül nem szoptam eleget hogy minél több hasznos tartalmat tudjunk adni nektek.

Luki

A Mazda szerelem régóta tart, a Wankel új az életemben. Az első ténylegesen saját autóm egy 2007-es Mazda 6 volt, mindent tudni akartam róla, mindennek próbáltam utána járni. Mikor már azt hittem, hogy elengedő tudást szereztem, az volt a célom, hogy mások dolgát megkönnyítsem, így jött létre a Mazda 6 Okosságok YouTube csatorna, ami ma már Mazdával az élet címen fut. Miután a 6-ost eladtam, tudtam, hogy lesz még Mazdám. Mindig is egy MX-5 volt az álom, mégis hogyan lett belőle egy RX-8? Itt minden a válaszról fog szólni.

Gy (ügynök)

Egy 1984-es rx-7fb és egy 2004-es rx-8 tulajdonosa vagyok, vagyis hivatalosan földönkívüli. Mások szerint, pl család, csak simán hülye. Nem az én autóm lesz a legpimpesebb és nem én készítem majd a legtöbb menő fotót. Ami engem érdekel, az a technikai részletek és megbízhatóság ígérete (sic!), a hiedelmek kielemzése és a neten felhalmozódott “okosság” szűrése.

Csizsek Ádám

BKV-nal húzom az igát, mellette 10 éve autós újságíràssal foglalkozom. Az RX-8 nálam abszolút hobbi, egy legendakent tekintek rá amit a garázsomban tudhatok. Egy első tulajos, óvott és szakszerűen bejáratott, szervizelt Challenge Leather, 85.000 km-rel.

exchaby

A többség általában még gyerekkorban kinövi ezt a kényszert, hogy mindent szétszedjen, nálam viszont megkérdőjelezhető hogy ez vajon bekövetkezett-e. Annyi előrelépést mindenesetre fel tudok mutatni, hogy manapság már össze is szoktam legózni a dolgaimat, esetenként eredeti vagy jobb állapotukba hozva azokat.
Az RX-8 az régi szerelem, és idestova már 2 éve hogy a valóságban is szerelem. Nem volt könnyű szülés megtalálni az igazit(1.5 év), felújítani a motorját(3 hónap), na de a jó sztorik sosem egy salátával kezdődnek.

FBK

A sportkocsis álmaim 2019-ben teljesültek be egy olyan járművel, amit többet kell szerelni, mint vezetni. Bár addigra már a cél is inkább ez volt és minél többet van nálam annál jobban szeretem. És miért pont egy RX-7 FC? Röviden mert szép, érdekes és jó.

RotAri

Artúr és én (én vagyok a copfos). Másfél éve találtunk egymásra, azóta jóban-rosszban támogatjuk egymást.. 2015 márciusában került Magyarországra, hozzám csak 2019- ben. Első autóm, jobbkormányos kivitel, és így imádom ahogy van.

🤗

Tempo

Nagycsaládos Mazda 5 tulajként 2017-ben elkapott az érzés, hogy kell egy másik autó is, amivel lehet és kell foglalkozni. Az előbbieken túl az RX-8 nem a megszokott formavilág és főleg, mert a motorja miatt válik igazán egyedivé és teljessé, így rá esett a választásom. Sajnos (szerencsére) sokan félnek tőle, sokan lenézik, DE nekem pont emiatt KELLETT és nagyszerűen betölti a szerepét, mind élmény autó, mind saját kezű szerelések terén (értsd: hobbi és kikapcsolódás). Felkérés alapján örömmel csatlakoztam a Wankelblog csapatához, hogy kiönthessem Nektek a lelkem és a sok elmondott “imámat” lefordítsam blog kompatibilis nyelvezetre, miközben a berohadt, elnyalt, eldugott csavarokkal “beszélgetek”.

Rx7Tomy

Nos a kezdet elég régre nyúlik vissza, egészen 1991-92-ig. Akkor a család eldöntötte, hogy az egyébként nagyon csinos Skoda 110R coupe helyett kellene valami korszerűbb, még feltűnőbb, erősebb verda. Akkor még a papír alapon lapozható használtautó volt az, ahol bármi ilyesmi szembe jöhetett az emberrel. Sok nagyon szuper autó jött számításba első felindulásból, de miután letisztultak a dolgok, két autó maradt a képzeletbeli dobozba. Nem voltak nagyok az igények, vagy 911 Turbo vagy RX7 Turbo. Mivel akkoriban még több ilyen verda volt eladó mint most így eltartott egy ideig míg sikerült találni bármit is. Nem kevés idővel később és hihetetlen szerencsével tőlem 20 km-re lett egy eladó RX7 Turbo, amit egy tesztvezetés után nem lehetett hagyni elmenni. Nos ennek már 28 éve, és a szerelem továbbra is töretlen és már több generáción átívelő.

Vincent

Bakancslistás autó, munkába járáshoz, avagy a tervezett szopóroller.

2 thoughts on “WankelBlog Team

  1. Hegedüs Szabolcs says:

    Sziasztok, egy eladasra kinalt Rx8 kapcsan kereslek benneteket. A hirdető ugy tajekoztatott, hogy lehetseges hamarosan felujitasra szorul a motor. Erdeklodnek a velemenyetekrol. Mennyibe fajhat es mennyi lehet meg az autoban felujitas elott? En hobby autonak hasznalnam. Inditasrol egy felvetel: https://youtu.be/XAvRuTKHvaU
    Elore is koszonom valaszotokat

    1. Don Rotard says:

      Szia! Ismerjük az autót, ki csak képről-klubból, ki személyesen is. Nekem az a véleményem, hogy az eladó a szükségesnél is korrektebb, ugyanis ennél rosszabbul indulókra is rámondják, hogy “ez így jó, ez mind ilyen”.
      Mivel hidegen is lassabban indul, nem csak melegen, így szerintem nem az alacsony kompresszió (=kopott motor) a probléma, hanem valami más lesz, ami jó hír. Mindenesetre egy kompressziómérés kvázi kötelező egy ilyen autó megvétele előtt (speciális eszközzel! ld. https://wankelblog.hu/2020/11/01/wankel-kompressziomeres/).
      Ha a kompresszió jó, akkor lehet tovább keresni a bajt – jellemzően gyenge önindító, gyenge akku, döglődő gyújtás (utóbbi mielőbb cserélendő, mert hosszabb távon kinyírja a motort).

      “Mennyi lehet még az autóban felújítás előtt” – mivel jósgömbünk nincs, erre sem a videó, sem egy kompressziómérési eredmény alapján nem lehet érdemben válaszolni sajnos. Nem lineáris, vagy bármily módon is meghatározható a romlás, illetve ha olyan behatás éri, vagy érte korábban, ami esetleg rongált benne valamit, vagy szarul rakták össze akkor egy jó kompressziójú motor is megpusztulhat gyorsan. Megfelelő körülmények közt meg egy közepes is elmehet még sokat. Szóval passz.

      Motorfelújítás: valahol 600e és 1,2 milla közé mondanám a normál felújítást, 2 körül meg az új motort.

      Ha hobbi autóként használod, akkor gondolom nem is évi 20-30e-k fognak beleugrani, meg nem is lesz hidegen gyilkolva a városban, szóval ilyen használat mellett szvsz az élettartam másodlagos, időben sokáig jó lesz.

      Visszatérve a komplett autóra, az átalakítás nagyon nem az én ízlésem, de fotók alapján (én nem láttam még élőben) kimondottan igényesnek tűnik, és a tulaj is korrektnek, szimpatikusnak. Ez így mindenképpen egy olyan kombó, ami miatt megér egy megtekintést, ha ilyen autóban gondolkodsz.

      Kompresszió mérést Pest környékén meg lehet oldani, amerre az autó van, ott Tempo barátunknak van kompressziómérője, de az egyelőre még béta, a fentebb linkelt posztban szereplő mérő meg nálam van, Szegeden.

      Ha konkretizálódik, hogy megnéznéd, írj nekünk, akár itt, akár a facebookon privátban, és összekötünk a megfelelő emberrel a méréssel kapcsolatban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Copyright © 2024 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes