Site Overlay

1 nap és 825 megtett km története

2021.09.26-ot írunk és rohadt korán van, de indulni kell(ene), mert sűrű napnak nézünk elébe. 9:00-kor az Euro-ringen van jelenés, majd utána irány Szolnok az éves RX klub találkozójának helyszínére a RepTárba!

Indulásra (majdnem) készen

Minden hasonló túra előtt egy valamire való RX tulaj minimum ellenőrzi a olajat, premixet és annak pótlásáról gondoskodik, értsd telepakolja a kocsit mindenféle kenőanyaggal, mert az jó! Ezek rendben, de mivel a fékeket légtelenítettük a napokban, így egy gyors kerékcsavar nyomaték mustra még befigyel… na most már kész, mehetünk. Időnk van, forgalom nincs, pont ezért szeretem a hajnalokat: csend, köd, hideg… Mondjuk ezekből a csend kiesett, ahogyan a kocsival elindultam a városba, de ezt most ne firtassuk. Különben is, lenyilatkoztam az Euro-ring jelentkezési lapon, hogy “versenypálya mindenkori zaj és hangelőírásainak megfelelő kipufogórendszer”-el rendelkezem, szóval miért lenne hangos?! Mivel sehonnan nem jött érdeklődés anyu hogy léte felől, így tuti nem zavaró, még hajnalban sem. 😉

Roxy és a pályanap

Most, hogy felkészülten érkeztem, hoztam szerszámokat is, természetesen nem kellett egyik sem. Szóval már az elején leszögezném, hogy nem adta meg magát a technika! Azon kívül, hogy sokan lettünk a délelőtti szeánszon, minden nagyon jó volt. 9 Rx-8 példány gyűlt össze a pályán, ami szép teljesítmény és nagyon jó volt látni a gépeket ebben a közegben és megismerkedni a tulajokkal.

Maga a pályázás tényleg egyfajta függőséget okoz, mert már most a tavaszi első lehetőségen töröm a fejem és azon, hogy hogyan javítsak az időmön (van min).

Legjobb mért köröm: 1:35:490

Ebben benne van, hogy sikerült egy 5-öst szúrnom 3 helyett, de ezen kívül konstans elrontok nem egy ívet. Emellett vannak helyek, ahol bátrabban kell(ene) menni.

Ez az 5-ös a 3 helyett nem kellett volna, bár jobb, mint ha 1-esbe csapom vissza 🙂

Az utolsó körökben egy rx-es társ beszállt mellém és segített ezek felismerésében, szóval ennek alapján fogom a következő napot indítani és jobban figyelni az ívekre és az időre. Érdekes volt menni pár nyugisabb kört a pályán töltött fél nap végén, hogy “bejárjuk” a pályát… igaz ezt lehetett volna előbb is. 🙂

Irány a klub találkozó

Az idei találkozó szervezése egy hirtelen felindulásból eredt, lehet pont ezért lett az egyik legjobb szerintem (eddig 3 helyszínen voltam jelen, szóval csak ezekről tudok nyilatkozni). A helyszín feldobta az amúgy nagyszerű látványt, ahol több mint 20 RX sorakozott!

RX-ek a szolnoki RepTár parkolóban

A pályanapos brigád később csatlakozott csak a találkozóhoz, így páran már elmentek vagy éppen indultak, de így is jó volt látni, hogy azért még van összetartás a wankel fanatikusok között! Egy kisebb társasággal egy Tiszaliget látogatást is megejtettünk, ahol számomra pozitív meglepetés volt a közterület felügyelő kolléga érdeklődése a kocsik iránt. Kétszer is megjelent, majd csatlakozott hozzánk, hogy feleségének erről kell küldeni képet, mert nem fogja elhinni neki… 😀

825 km, de megérte!

Fogyasztás átlag 13 liter/100 km lett így elég vegyesben, ami szerintem teljesen jó (Pályázás utáni tankolás 20,25 liter / 100 km mutatott). Aztán van itt egy másik szám ami fontos lehet wankel körökben: kompresszió. Tavasszal mértem párat különböző mérőkkel és ennél a bejegyzésnél jött az ihlet, hogy ha már van egy saját mérőm, akkor évente 1-2 ellenőrzés jól jöhet. Szóval elkezdtem vezetni, hogy hogyan alakulnak az értékek:

Röviden: nem változott a kompresszió idén, ennyi szerintem benne van a mérésben, a körülményekben..stb

Nem számolom ki a mostani 100-as benzin árakkal, hogy mennyibe is fájt a “túra”, de mindenképpen megérte! Tényleg az ilyen napok azok, amik már előtte lázban tartják az embert és utána is ahogyan visszanézi a videókat, képeket… Remélem tavasszal egy hasonló nyitó szösszenettel indulunk neki a 2022-es szezonnak!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Copyright © 2021 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes