Site Overlay

Ismét SSV a téma, de most nem szolenoid

Voltak előre eltervezett dolgok 2021-re, amiknek jó része már kipipálva. Viszont egy nagyobb falat (ami igazából bele sem került a listámba anno) eddig csak halogatva lett, mert inkább használtam az autót, mintsem buzeráltam. Most, hogy beköszöntött egy részben szép, másrészt utálatos időszak (segítek: ősz), így egyre kevésbé járja az utakat Roxy és inkább pihen. Ha pedig pihen, akkor ne csak úgy ácsorogjon ott, nem igaz?! 🙂

Mi az? 2 csavar fogja mégis egy délelőtt rámegy…

Alapból előnnyel indultam, mert az airpump már eltávozott az aktív alkatrészek sorából és pihen a garázsban a polcon, de így is fél nap elment azzal, hogy kivarázsoljam az SSV-t a helyéről egy szemlére és tisztításra. De milyen aberráció visz rá valakit arra, hogy szétbontsa a motortér bal oldalát egy sima pucolás miatt?! Mutatom 🙂

2018. szeptember 16-ot írunk és ugye nem bír magával az alanyunk (én), csak meg kellene méretni mennyi ló van/maradt a kocsiban?! Mérés eredménye még csak-csak, de a görbe amit rajzolt a kocsi az kérdéseket vetett fel (nem csak bennem), amik azóta is ott motoszkáltak a fejemben.

Az a nem kicsi visszaesés ami zavar(t) ott 5700 után.

Na, de lássuk miből élünk

Minden adott volt a hétvégén egy jó kis szerelgetéshez és ahogyan azt a Facebook bejegyzésemben előrejeleztem, nem lesz már nagyon melegebb.

Lehet, hogy egy kép erről: , szöveg, amely így szól: „8 H 9 K 10 Sz 11 Cs 12 P 13 Sz 14 V 15 H 16 K 17 Sz 18 Cs KÃP 19 P 20 Sz KÃP 21 V - 12 10 12 10 10 10 2 8 1 1 2 4 mm 1 1 Népi jóslat Ha most nem állsz neki SSV-t pucolni ködben, akkor késÅbb lefagy a tököd majd közben...”
Ezeket a népi jóslatokat komolyan kell venni, na! 😉

Ebből adódik, hogy egy fűtetlen garázsban a téli szerelgetés nem annyira felemelő és erősen megemelkedik a lefagyott ujjak miatti elejtett (értsd: eltűnt) csavarok aránya. Szóval nem halogattam már tovább.

Nem DIY csak iránymutatás

Hogyan is kezdjem?! Végig volt bennem, egy megéri-e az egész macera, hogy kiszedem az SSV-t és megtisztítom aztán vagy jobb lesz vagy nem érzés. Végül ha már felkeltem időben és itt állok a kocsi előtt kakaós csigát majszolgatva, akkor essünk neki.

Akksi kiszed, hűtővíz leereszt (legalábbis nagy részét). Cserélni nem szándékoztam a hűtőfolyadékot, ezért egy 5 literes (üres) desztillált vizes butykosba eresztettem le, annyit, amennyi belefért. Többi maradt a helyén, de elégnek bizonyult ennyit leereszteni, mert nem folyt ki több, amikor elértem a következő lépéshez. Felső két csövet szedjük/húzzuk le a termosztátház felső részéről.

A kábelköteget is kiszedheted az útból, de anélkül is megy a dolog (én nem tettem)

Aztán, hogy hozzáférjünk a jól eldugott csavarokhoz, amik tartják a termosztátház alsó és felső részét, először a vízpumpa görgőjét tartó 3 csavart kell meglazítani, de nem kivenni egyelőre. Majd jöhet a generátor rögzítő és állító csavarok lazítása is. Majd vegyük le a szíjat és a görgőt végül, hogy haladhassunk tovább.

A generátor tartó két alsó rögzítő csavarját és az állító csavarhoz tartozó anyát vegyük le. Majd felülről a jelölt két csavart, amik a generátor tartót és a termosztátháza felső részét rögzítik.

Ezután már hozzáférünk a termosztátház felső részéhez és óvatosan le lehet venni. Itt jött el az első olyan érzésem, hogy “nem kellett volna kicserélni akkor már a termosztátot is?!”. Nem tudom, de ha már eljutsz idáig lehet érdemes lett volna, nekem ez most kimaradt, de lehet megbánom, ha szivárogni fog majd miután összeraktam. 🙂

Innen már csak móka és kacagás…ha szeretsz szenvedni

Maradék csöveket (4 darab) szabadítsd le a helyükről és hajtsd félre őket.

A termosztátház alsó részét 3 csavar tartja, ebből 2 nem éppen a legkönnyebben elérhető helyen van. Próbáltam értelmes képeket készíteni róluk, hát majd eldöntitek, mennyire sikerült 🙂

Az OMP csövekre vigyázni!!! Plusz ott van a kis tartó lemezük is ami nem segít a termosztátház leszedésénél, mert rohadtul útban van és húzza vissza a házat a helyére. Egy kis segítség a csavarok helyének beazonosításához:

Ha ügyesen kijátszottad a helyéről, akkor egy hasonló látvány kell, hogy fogadjon.

El is jutottunk az említett 2 csavarhoz

Szóval igen, most jöhet az a pillanat, amiért az egész eddigi bontás történt 🙂 2 csavarocska fogja a helyére az SSV-t. De mielőtt nekiesünk, még szét kell húzni a pozíció szenzor csatlakozóját. Mondanom sem kell, hogy ez sem egy huss és pöcc művelet, értsd ott rohadjon meg az összes összegyógyult csatlakozó 🙂

Szóval két csavar kihajt és örül, kezedben a kívánt SSV 🙂 Vagyis némi óvatos mozgatás után szépen kijön a helyéről. Ha útban lenne a csatlakozó, akkor picit nyomd lejjebb a tartót, nekem így kifért, nem kellett azt is kipattintani a helyéről.

Kettős érzések voltak bennem: kicsit rosszabbra számítottam, hogy több lesz a retek rajta, ugyanakkor örültem, hogy nem egy szénbányát találtam az SSV helyén. 🙂

Takarítsuk le amiért jöttünk

Viszonylag könnyen lejött a nagy része a képen látható trutymónak. EGR tisztítót használtam hozzá, majd műanyag kefével és csavarhúzóval szedtem ki a nehezebben hozzáférhető helyekről a kokszot. Az SSV házat ronggyal (beáztatva EGR tisztítóba) törölgettem ki és próbáltam elkerülni, hogy bármi is belehulljon a kamrákba (de ugye sokat nem látsz ebből, marad a remény).

Jobban nem tudtam leszedni a barnás részeket, viszont drasztikusabb módszereket nem mertem bevetni, így ez lett a végeredménye a délelőtti művelet sorozatnak.

Összegzés, mert az jó és kell!

Összegzés része az autó összerakása is, mert ugye az még hátra volt. Ezt nem fogom kifejteni: mindent a fordított sorrendben rakj vissza. Viszont jöjjön pár jó tanács és észrevétel…

  • Amíg dolgoztam a kocsin én az akkumulátort felraktam töltőre, mert a kevesebb használat és a hideg nem a barátai.
  • A csavarokat rendszerezd, ne csak lepakold valahova. Igaz itt nagyjából egyértelmű, mit hova kell majd visszarakni, de jobb a békesség. Én ahogyan szedtem ki a dolgokat (termosztát, generátor tartó), úgy raktam egy kupacba az ezekhez tartozó csavarokat, hogy tudjam mi hova való.
  • Összerakás után ellenőrizd a csavarokat, hogy mindet meghúztad-e rendesen. (Én beindítás után kaptam frászt, mert a vízpumpa görgőt tartó csavarok csak kézzel volt ráhúzva).
  • Termosztát: ha nem sajnálod rá a pénzt, akkor cseréld ki azt is ha már megbontod ezt a részt. Nem tudok felhozni más érvet, csak az esetleges szivárgást, mert nálam is látszik, hogy ezt ugyanúgy visszarakni nem lehet. Szóval csak reménykedem, hogy tömít az még és nem kell újra nekifutnom az egésznek emiatt.
  • SSV és termosztátház tömítést cseréld ki, ne ezen múljon az örömöd. Ezeket viszont megtettem én is 🙂
  • Menj próbakört ha teheted! Nekem ez kimaradt két okból is: először is nem volt már rá időm, másodszor, ha lett volna sem vittem volna ki a kocsit ebben a szutyok időben. Szóval beindítottam és egy gyors, rögtönzött rágcsálóirtást hajtottam végre a garázsban.
  • Pozitívumok: elindult az autó! Nem ömlik a hűtőfolyadék! Szivárgás ellenőrzéséhez több idő kellene és rendes próbakör, mert így, hogy azért jutott a csövekből, a termosztátházból és a visszatöltésből egy kicsi mindenhova, így volt füstölgés itt-ott ahogyan melegedett be a motor.
  • Termosztát nyit, látszik, ahogyan az vízhőfok jelző óra elindul szépen felfelé a nyitás után és beáll a normál hőfokra.

Szóval összességében sikeresnek nyilvánítom a műveletet, viszont bennem van az a hülye érzés, hogy remélem nem fog szivárogni a hűtőfolyadék egy rendes próbakör után sem. Majd kiderül, de ezt majd egy másik bejegyzésben írom meg…(ha nem írok az jó hír 😉 )

Szerző(k)

  • Egy autó és futó bolond, aki mindkettőt hobbiként űzi, kisebb-nagyobb sikerekkel a család és munka mellett.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Copyright © 2024 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes