Site Overlay

Ez a wankelblog Coca-Colát ivott Mentosra, ami utána történt AZ HIHETETLEN!!!4négy

2021-09-26 pirosbetűs ünneppé avanzsálódott a Wankelblog kalendáriumában – mondanom sem kell, szivárványszi filccel bekeretezve -, ez volt ugyanis az első alkalom mikor csordába verődve vonultunk fel az Euro-Ring aszfaltcsíkjára, hogy kissé megkergessük azokat a bizonyos lovakat (amik még nem dezertáltak a kipufogón keresztül).

Bónuszként pedig tiszteletünket tettük Szolnokon, ahol is aláírásokat osztogattunk az összegyűlt rajongóknak.

Mivel készültél a pályanapra?

Don Rotard: egy szendviccsel, 2 liter vízzel, meg kb ugyanennyi premixolajjal. Amúgy leginkább az előző pályanappal, akkor ugyanis “kibéreltük” Molnár Bendegúzt, hogy tanítson meg minket hogyan is kellene ezt csinálni. Az autómmal semmi gond, csak a torka véres, de az utolsó kilométerekig ki van fizetve a motor, szóval feltöltöttem folyadékokkal, és lapot húztam a 19-re – már az előző pályanapot sem éreztem garantáltnak, hogy túléli, aztán tessék, még mindig megy.

Luki: nem vittem túlzásba a készülést, telitankoltam az autót OMV 100-assal, felöntöttem 1:150 Idemitsu premix-szel, átnéztem a folyadékokat, majd útnak eredtem. Úgy voltam vele, hogy az autóval nincs probléma, szóval nem izgultam túl, de azért hagytam pénzt a zsebemben trélerre.

Tempo: a nagy napra készülni csak az amúgy is alap dolgokkal készültem: premix, olaj, benzin legyen, többi adott 🙂 Egy dolog volt pluszban a csomagtartóban: szerszámok, mert ez múltkori pályanapon hiányzott.

Vincent: matricával, sok matricával. Meg blogos bolondságokkal (kulacs/olaj-premix flaska, sörnyitós kalapács, meg ilyen kis apró emblémázott lomok). Sok sok olajjal, ha netán valaki feledékeny lenne. Mondjuk mindenféle képrögzítő és időrögzítő eszközt, plusz girós kamera állványt simán otthon hagytam. De vittem rengeteg zsepit (hogy legyen mivel törölgetni a többiek szemét száját), Nasivint, Rubophent és Tantum verdét, mert full romon voltam. Meg sok matricával.

exchaby: elmondtam a szokásos 10 Miatyánkot, illetve a helyzet súlyosságára való tekintettel hozzátettem további ötöt a szűzmáriásból is. Pakoltam hamuban sült pogácsát meg roaming internetet és add a gázt. Jah, az első fékbetéteim már csak arra voltak jók hogy elguruljon velük az ember felvenni a nyugdíjat, lecseréltem hát őket tárcsástól-mindenestől. Kár volt, mert ezeket meg féltettem taposni a pályán.

Mert kenőanyagból sosem elég!

Mit jelentett számodra a pályázás?

Don Rotard: olyan élmény, mintha 2 évig autóznék közúton, és összeraknám az összes jó pillanatát. Elképesztően tömény, ha egyszer kipróbálod, utána igazából semmit mást nem akarsz csinálni az autóval, minden másra egyszerűen feleslegesnek tűnik elővenni.

Luki: közúton egy eléggé szabálykövető vezetőnek tartom magam, főleg mióta gyerekem van, főleg mióta Prius-szal járok. Nyilván néha nekem is elborul az agyam, nem vagyok álszent, de az autós vágyaimat egy ideje próbálom versenypályán és szimulátorban kiélni. És az az igazság, hogy imádom, de közben azért az autót eléggé sajnálom is. Későbbi terveim között szerepel egy pályaautó, egy MX-5-tel már boldog is tudnék lenni mindenféle lelkiismeretfurdalás nélkül.
A napom legjobb ideje egyébként 1:31.747 lett rögtön a nap elején, bár ennél szerintem mentem jóval összerakottabb köröket is. De egyrészről valamiért a Track Addict úgy döntött, hogy majdnem 2 órányi körömet nem logolja normálisan, aztán valami történt az autóval is. Ezzel amúgy már boldog vagyok, de cél 30 alatt menni gyári setuppal.

Tempo: szeretek haladni ez nem titok, hívjuk dinamikus vezetésnek az utakon. Viszont a pályán lehet igazán feszegetni (néha túl feszíteni) a határokat anélkül, hogy gyötörjön a lelkiismeret (akinek van), hogy veszélyeztetsz másokat. Ilyenkor ha jön a “hopp” vagy “hujjujjj” érzés/esemény, olyankor csak Te vagy és a kocsi (meg a szöcskék és/vagy a kavicságy…). De ezért vannak ezek a napok, amit akár kötelezővé is lehetne tenni jogosítvány szerzéshez.

Vincent: hihetetlen élmény volt, mivel évek óta tervezgettem a pályaautózást és mindig volt (kifogás), ami ezt háttérbe szorította. Jó volt végre úgy pályanapra elmenni, hogy nem a boxutcában, vagy a jobb egyben tölti az idejét az ember, hanem megtapasztalja azt, amit már utasként és nézőként már számtalanszor átélt. Kicsi olyan ez, mint a szex, az elsőre nem lehet felkészülni. Lehet rá gyakorolni, de tudjuk, hogy az nem olyan. Illetve talán jó is, hogy nem lettem mérve, mert szerintem most én csúnyán meg lettem b@szva időben.

exchaby: tekintettel arra, hogy a váltóm rottyon van, idénre bizony nem volt pályanapozás betervezve. Aztán mikor megindult a nagy tervezgetés a közös chatben, csak bekapta a lánc az ékszíjat. Blogos orgia élményvezetéssel egybekötve? Shut up and take my money.

LSD
(limited slip differential)

Következmények, levont tanulság?

Don Rotard: a Bendi-féle okítás óta végre van némi fogalmam arról, hogy mi a búbánatot is kellene kezdeni a pálya szélességével, meg a kanyarokban az ívekkel, szerintem egy fényévnyit fejlődtem magamhoz képest, de még mindig van hová. Kell valami időmérő cucc is, amit eddig szándékosan nem alkalmaztam (meg mert hülye vagyok ezekhez az okos dolgokhoz). Stopperrel mérve 1:34 körül vagyok, és látom az eldobott másodperceket a körömben, szóval valami most átkattant a fejemben.

Luki: amikor megvettem az autót, érezhetően torpant egyet 4000-es fordulat végén, 5000 felé. Én ezt annak tudom be, hogy valószínűleg az SSV-m csupa szar és szorul. Az első széria SSV-je híresen rossz, később adtak ki ebből egy javított változatot. Na hát ezt kéne beszerezni, de már csak jövőre. Valószínűleg az enyém közúton később nyit, mint kéne, pályán pedig az óriási hőhatásoknak köszönhetően be is ragad, és vagy egy nagy rántással nyit, vagy ki se nyit. Na hát érzésre pár körözés után nem is nagyon akart már rendeltetésszerűen működni, eltűnt közép-magas tartományban jó pár lóerő. exchaby autója látványosan sokkal jobban ment harmadikban.

Tempo: behorpadt a MasterCard… Az autó tette a dolgát: indult, ment, megállt. Javítani ismét nem sikerült az időmön, 1:35:490 lett a nap legjobbja. Ezzel közelebb kerültem a tavaly októberi 1:34-es időmhöz, mint májusban, de a lényeg, hogy már tudom (egy részét biztosan), hogy miket rontok el. Ezeken kell javítani és benne van az az 1-3 mp javulás amit várok.

Vincent: korábban fogok indulni vagy közelebbről, mert a 300 km és korai ébredés biztos okoz egy alap fáradságot, amire a betegség csak pluszban rátett. Abszolút rutintalanként és első bálozóként a pályán leginkább estem – keltem. 3-4 megforgás, 1 kavicságyból kihúzás. Szóval valamilyen gyakorlás kell rá az tuti. Az ülés nagyon nem volt jó. Nem vagyok kis darab, de azért a csúszós bőrülés miatt folyamatosan tartani – feszíteni magát az embernek sokat kivesz és biztos nem is úgy reagál le pár szituációt, mintha csak a korrigálásra kellene figyelni a kapaszkodás helyett. Szóval ülés, adatrögzítő egység és a jobb egybe egy navigátor. Az autót viszem kipuffoshoz, mert a kavicson kicsit felült a hátulja, hasa és ott lehet valami elmozdult, mert kifúj valahol, de ezt leszámítva minden hibátlan (vagyis olyan, mint előtte).

exchaby: elfogott a szédülés tekintve hogy pörögtem mint a búgócsiga. Motorfék soha nem is volt(a 2. szinkron maradványai meglehetősen csattognak visszaváltáskor (is) ), az új fékszettet meg végül sajnáltam megolvasztani, így aztán nem úgy sikerültek egyes féktávok mint Assetto Corsában(mondjuk cserébe nem is nyírtam ki annyi szöcskét mint virtuálisan). Viszont így is biztosan megdöntöttem volna az abszolút pályarekordot – átlag 3 másodperccel javult az időm minden alkalommal mikor kigurultam a pályára -, ha nem kapok egy bal hátsó defektet. Azt hogy az enyém a legszebb autó azt eddig is tudtam, a ringen viszont kiderült hogy a legerősebb is : mostmár akkor is van mivel szekálni a többieket mikor éppen pang a közös chat. Ez egy jó nap volt.

“Az ügyeletes hülyegyerek, aki 10 perc kényszerszünetre küldte a teljes mezőnyt.”
Vincent

Szolnok, RX-találkozó. Hogy érezted magad?

Don Rotard: mivel eléggé a buli végére értünk oda, nekem leginkább a kaja maradt meg, de az jó volt. Túl sok beszélgetésre sajnos nem maradt idő, meg igazából még a pályanapon volt az agyam.

Luki: pályázás után Szolnokon a Reptárban találkoztunk a többi RX tulajjal. Életemben nem láttam még ennyi RX-et egy helyen, de nyilván én kezdő b@zi vagyok.

Tempo: késve ugyan, de megérkeztünk a RepTárba. Elsőre engem sokkolt a látvány, hogy “bakker tényleg a belső parkolóban leszünk” és nem kevesen. Őszintén féltem, hogy kik fognak eljönni, milyen lesz a hely…stb, de nekem nagyon bejött. A hely, a sorakozó RX-ek, az érdeklődő emberek a kocsik körül, szóval még sok-sok ilyet.

Vincent: fáradtan, éhesen – szomjasan (ezeket a RepTár büféje orvosolta) és meglepetten. Nem gondoltam volna, hogy nagyobb szervezés és dedikált szervező nélkül ilyen remek és relatíve nagy létszámú társaság összejön. Ugyan mire mi odaértünk, már kezdett foghíjassá válni a parkoló, de így is sikerült a délután hátralévő részét kötetlen beszélgetéssel elütni.

exchaby: Szolnokra begurulni hatalmas boldogság volt, figyelembevéve hogy az odavezető úton 150-es tempónál végig azon fostam vajon mikor fog eldurranni a friss gumikukac. A RepTárban meg aztán volt mit látni: vagy háromszorannyi RX tobzódott egy rakáson, mint amennyit összesen láttam életemben. Volt is olyan merevedésem hogy vihetem újrabőröztetni(a kormánykereket).

FBK: kellemesen legurultam az M4-en 110-zel tempomattal. A Reptárat már tavaly kipipáltam (egyébként megéri betérni ha kicsit is érdekelnek a repülők) így csak az RX-ekben merültem el. Meglepően sokan voltunk, jókat beszélgettünk, még hetes is akadt, bármikor jöhet még több.

Azért ilyeneket csak a Halálos Iramban látsz meg a wankelblogon!

Legközelebb is eljössz a buzizsúrra?

Don Rotard: ha exchaby akkor is hoz burekot Szabadkáról, természetesen!

Luki: tavasszal remélem újra pályán leszünk a többiekkel, baromi jó móka volt. És most már szakítunk arra is időt, hogy beüldögéljünk egymás mellé.

Tempo: Legyen tavasz, menjünk pályára, dumáljunk. Addig mindenki készítse fel / cicomázza a gépsárkányt és a fentieket figyelembe véve találkozunk tavasszal újra. Induljon a WankelBlog Euro-ring vándor kupa 😉

Vincent: naná! Pályanap, vagy csak sima wankeles buzulás, ott leszek. Felkészültebben! Kevesebbet bénázva a pályán és sokkal kisebb vehemenciával.

exchaby: jóhogy, bérletes vagyok.

FBK: legközelebb már jövök én is… ja nem, még lesz vagy 10 pályanap mire letelnek a bejáratós kilométereim. Nem megy sokat az autó na. Utána is félteni fogom, de legalább egyszer ki kell vinni, még ha teljes óvatossággal megyek is.

Pipacs, pálya, burek: csupán pár dolog Rotard kedvencei közül (a teljesség igénye nélkül)

Zárásul pedig következzen pár felvétel kedvenc bloggereitek pályán töltött pillanatairól.

Don Rotard
nem a legjobb köreim, de mindenképp a leglátványosabb – nemrég még hasonlóan fogalmatlan íveket mentem én is, mint a mustangosok, akik 450 lóval sem igazán tudtak ellépni
Luki

Tempo
Előttünk a fent Don által belinkelt Mustang kergetés látható…
exchaby
Ez lett a leggyorsabb, utána jött egy újabb megpördülés, majd hűtés, végezetül gumidefekt


u.i.: küldjetek pénzt meg ajándékokat!!!!

1 thought on “Ez a wankelblog Coca-Colát ivott Mentosra, ami utána történt AZ HIHETETLEN!!!4négy

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Copyright © 2024 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes