Barnabással és Laci barátunkkal fogtuk magunkat, és elmentünk megméretni az autóink teljesítményét, méghozzá a HubDynohoz, ahol egy kerékagyra szerelt hubon keresztül hubon/keréken mért teljesítményt kapunk eredményül. A forgalmiban szereplő számok azok egy főtengelyen mért (hazudott) teljesítmények. HubDynos Emil azt vallja, hogy hülyeség ezeket az értékeket átszámolni egy vélt főtengely értékre, és ez az a mérés, ahol a legkevesebb külső tényező torzítja az eredményt.
Ezek az autók hátul hajtanak, a motorjuk pedig elöl van, hajtási veszteséggel mindenképp számolhatunk, általában a köznép szája egy 20-25%-os eltérést szokott emlegetni főtengelyen és keréken mért értékek között. Hajtástól függően ez akár 50%-ig is felkúszhat.
Miért nem görgős padra mentünk? Ez is opció volt, de a HubDynos srácok voltak jelen esetben a legrugalmasabbak, és mi is leginkább erre az eredményre voltunk kíváncsiak. Én személy szerint fogok menni valamikor a Dyno Projecthez is, hiszen Varga Roland ezen a padon szokott programozni, így innen vannak keréken mért referencia adatok is. Emil a HubDynotól azt mondta nekünk, hogy aki mért már itt is ott is, nagyon hasonló értékeket kapott, úgyhogy én is azt remélem, hogy kevés lesz az eltérés, valószínűleg a hubon mért teljesítmény valamennyivel több.
Rolanddal készült korábbi videómból azt megtudhattuk, hogy egy egészséges új vagy felújított RX-8 motor kb 190-195 lóerőt tud keréken.
Barnabás is és én is nagyon szép görbéket kaptunk, minden ott működik, ahol kell, a szelepek a megfelelő fordulaton nyitnak, és a mért eredményre se lehet semmi panaszunk.
Az autók:
– RX-7 FC szívó, forgalmi szerint főtengelyen 148 ló, 93k mérföld, nagyon jó állapotú motor
– RX-8 6 portos forgalmi szerint főtengelyen 231 ló, 62e km, kompresszió mérés szerint oké motor
– 350Z HR motorkód papíron 313 ló, 180e km
Az FC szöggyári, a 8as ósztrál Roland által programozva van, kipufogó oldalon módosítva. A Z Red Sun Service által programozva és kipufogó oldalon módosítva.
Eredmények a videóban: