Site Overlay

Éljen május elseje – Wankel majális

Elterveztük, kiviteleztük, jó volt, avagy egy Euro-ring látogatással egybekötött wankelblog mini meet Kecskeméten és annak összegzése. Az előbbi mondat össze is foglalja, amiről szó lesz ebben a bejegyzésben, de azért kifejtem bővebben. 😉 Az idei tervek között szerepelt 1-2 pályázós nap az rx-el, és hogy a terv ne füstbe ment legyen, (vagyis, végül füst is volt, mentünk is… 🙂 ) ezért kitűztük a május elsejét, mint pályanap az Euro-ringen. Utána pedig megnéztük egymásét…a kocsikat!

Irány a pálya!

Pályanapos reggelek szokásos dolgaival indult a nap:

  1. Korai kelés…(enyhe fejfájás, de majd elmúlik, nem, nem tette)
  2. Egészségügyi séta a kocsihoz
  3. Olaj szint rendben? (értsd: a teknő újra tömítés tart még?)
  4. Premix van? Mármint, van bőven? 🙂 Flakonok bekészítve!
  5. Elindul vagy pont most fog megszívatni? 😉

Természetesen nem volt gond, indult szépen, olaj a helyén, én is, mehetünk! A “rövidke” 3 órás út nem kezdődhet mással mint tankolással (autót is magunkat is). Öcskös volt a navigátor, aki felhívta a figyelmem egy apró látványosságra az odafelé vezető úton, amit gyorsan ki is használtunk!

Hát, mit is mondjak…elsőre sokkot kapott a retinám, de megszokta, sőt otthon is meg tudná szokni ezt a látványt! Nyáltócsa feltöröl, induljunk, nem lehet késni, minden perc számít 🙂

Az időjárás kérdéses volt, hogy mennyire lesz kegyes hozzánk. Az út felénél az “ott rohadj meg” és “á, ez csak zápor” gondolatok cikáztak a fejemben, mert nagyjából így teltek a percek.

A víz rossz! Értem?!

Folytatva a fenti klasszikus idézetet, egy másikkal: “tudtam, csak nem sejtettem”. Na ilyen, az amikor odaérve a pályához, a zivatar éppen elvonul, viszont van ez a hülye tulajdonsága, hogy marad utána nedvesség az aszfalton. De nem azért jöttünk, hogy nézegessünk, szóval ezt is ki kell próbálni! Hogyan is mondjam, vicces volt 🙂 Amolyan, kacsa a jégen effektus lehetett kívülről nézve a mutatvány, amit ezeken a körökön műveltünk. Jó, tudom a használt Falken Ziex 914 gumik alapból nem pályára valók. Viszont még így is jó volt kipróbálni, hogy milyen ha vizes a pálya és mennyire segít ha bekapcsolva hagyod az elektronikát. Sokat! A videóban feltett kérdésemre, hogy “milyen lenne, ha kikapcsolnám?”, nem tudtuk meg a választ, nem volt kedvem szöcskére vadászni a mezőn.

Jó volt kipróbálni, de maradjunk a száraz pályánál 😉

A nap második fele már kedvezett a pályázásnak. Verőfény, napsütés, bloggerek, fejfájás, leégés (nem csak anyagilag), tehát minden adott volt, hogy ki lehessen élvezni a napot! A tavaly októberi időn nem sikerült javítani, de ami késik nem múlik! Mindig a nap végére jön meg az ihlet és addigra sikerül javulgatni, de most nem volt több benne(m). 1:37:697 lett a nap legjobbja, ami 3,4 másodperccel alatta van a tavalyi 1:34:214 időnek, ugyanazzal a “setup”-al a kocsin.

Végül volt ami feladta a harcot?

NEM, SEMMI! De miért is kellene tönkre mennie egy karbantartott, megbízható technikának?! Lássunk egy gyors összegzést, eszmefuttatást:

  1. A kocsi tényleg rendben van, ez tény (kopp-kopp) 🙂
  2. A fentiekből látszik, hogy visszafogottabb nap volt, így nem kapott akkora “törődést” a technika
  3. Nem engedtem Lukit a kocsi közelébe 😉 Kvalitisként ezt a pontot egy laza matematikai képlettel és egy fejben FMEA-val tudtam alátámasztani: Luki + pálya + piros RX-8 ≠ minden jó lesz. Lássuk csak, a hiba súlyossága (severity) minimum 10, mert ha lesz a kocsival valami, akkor valakit bántalmazás fog érni. De aztán beláttam, hogy ezen lehet csökkenteni, mert nem én lennék az elszenvedője, lásd fenti képlet, így lett 7-es. Előfordulás (occurrence), hát itt elég magas szám jött ki: egyből egy (kuplung) az 100% avagy 1 millió ppm, szóval ez tényleg 10-es számért kiált! Lássuk a felismerhetőséget (detection): ott állt mellettem, persze, hogy felismertem…TÍZ!!! RPN (Risk Priority Number) soha nem látott magasságokban: 700! Jó, benne van az is, hogy a videójában nem szerepel a kocsim, amikor a pályán van, csak a diadalittas levonulás 🙂 Bezzeg a rólam készült kompromittáló felvétel belekerült…
Percy Pocahontas GIF - Percy Pocahontas Royalty GIFs
Forrás: Tenor GIF

De nem telhet el pályanap egy kis szerelgetés nélkül. Az olajlecsapatóm csurig lett és mivel annyira bíztam benne, hogy nem fog, ezért olyan módon szereltem be, hogy hozzá ne lehessen férni, plusz szerszám sem volt nálam. Szóval minden adott volt egy kis mókához a boxutcában. De voltak nálam sokkal felkészültebb emberek, akik adtak kölcsön szerszámot, amivel kivarázsoltam a helyéről a tartályt. Tanulság: viszek szerszámot legközelebb!

Még szerencse, hogy nem forró ott minden…ja de 😉

Fékek és hűtés

Essen pár szó a fékekről is, ha már ez volt az első komolyabb igénybevétele az “új” TRW szettnek, amit tavaly cseréltem, mert az elődje elfogyott egy hasonló pályanap keretein belül. Ami elsőre szembetűnő pont, hogy nem lett fekete a fehér felnim a nap végére. Nálam ez pozitívumnak számít, mert rohadt nehéz levakarni, miután rágyógyul a festékre. Ami viszont kicsit fura volt, hogy 2 intenzív kör után már túl melegedtek, nem bírták a kiképzést. Ez nem volt így az előző betétek esetében, cserébe fogytak rendesen 🙂 A fékek elmelegedése ennyi nyúzás után végül is nem akkora gond (legalábbis nekem, mint hobbi pályázó), mert az olaj és víz hőfok is elszokta ekkorra érni azt a pontot, hogy jöhetnek a hűtő körök. Kopásról nem tudok nyilatkozni egyelőre, de a fentiek alapján nekem elégnek bizonyult még pályára is. A kellemes tavaszi idő kedvezett a hűtésnek, sem az olaj, sem a hűtőfolyadék nem okozott meglepetést.

Végre normális képek a kocsiról…

Fotók is készültek (nem traffi, vagyis nem tudok még róla) eme jeles napon, a pályán való ügyködésről. Köszönet Dalos Production-nak.

Wankelblog-os levezetés

A nap zárásaként Kecskeméten örvendeztettük meg egymást a blog tagjainak egy kisebb csoportjával. Ez már Luki videójában és a hozzá tartozó facebook bejegyzésben szépen össze lett foglalva. Jó volt végre arcokat (már ami látszott belőle) társítani a messenger üzenetekhez. Sajnos nem tudott mindenki részt venni, de erre is sort kerítünk majd, amint az idő és a helyzet engedi. Limitált létszám, limitált lehetőségekkel, de kihoztuk amit ki lehetett, mert jó dolog az online lét, de azért közel nem ad annyit, mint a közös autó körbenyalogatás. 😉

Összegezve: hosszú és fárasztó nap volt, de megérte! Folytatása következik…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Copyright © 2021 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes