
Majdnem egy fél éve annak, hogy megosztottam veletek a sztorimat és a kezdetleges nehézségeimet. Felvenném a szálat ott, ahol abbahagytuk és folytatnám ahogy megígértem.
A szervó problémánál hagytuk abba, ami 1 éven át nagyon sok fejfájást és hosszú napokat okozott nekem és apukámnak. Ahogy az előző bejegyzésemben is említettem az autóvillamosság nem épp a mi asztalunk szóval miután mindent ellenőriztünk többszörösen is, amit csak tudtunk felvettük a kapcsolatot egy szakmabelivel, aki szívesen segített nekünk. Mit ne mondjak azért rajta is kifogott a dolog hiszen minden műszer szerint igazából semmi baja nem volt a dolgoknak amig el nem kezdett az egész rendszer dominóként összedőleni és minden kiolvasásnál más és más hibakódokat kaptunk.
Tárjuk fel a hibákat
Az első nagyobb probléma a nyomaték szenzor volt, ami a kormányoszlop alján helyezkedik el. Nem volt belőle nagy gond, rendeltem egy használtat Ebay-ről, beleraktuk és már jó is volt, de viszont a szervó még mindig nem akart működni. Mivel maga a motor közvetlen áramról működött igy nem az volt a baj. Már az elejétől fent állt az a gondolat, hogy maga a szervó modul adta meg magát mivel párszor utalt arra a gép is. Sajnos nem tudtuk behatárolni pontosan és nem szerettünk volna egy vagyont kiadni egy újra igy kerestük tovább a hibát. Rengeteg idő elment vele, kábeleket, csatlakozókat és biztosítékokat cseréltünk és ellenőriztünk minden mennyiségben.
Nem egyszer volt az, hogy most végre megvan a hiba és működni fog, de sajnos ezek mind csalódásokba fordultak. Próbáltunk mindent, amit csak lehet kicserélni, hogy minden hibalehetőséget kizárjunk. A modult haza is küldtem Magyarországra keresztapámnak, aki műszerész hátha talál valamit, de minden stimmelt. Egy hibakeresés közben a gépünk feldobta ugyanazt a hibakódot, amit legelőször is miszerint nincs CAN-Bus kommunikáció a szervó és a motorvezérlő között. Láttuk már ezt a kódot szóval nem lepett meg de itt volt az a pillanat, hogy azt mondtuk elég most veszünk bele egy új modult.
Most már biztos jó lesz
Sikerült japánból vadiúj modult vennem az itteni ár harmadáért, aminek nagyon örültem, de a félelem akkor is bennem volt, hogy mi lesz, ha mégse ez a baja. Amint megérkezett bele is tettük és ugyanazt a hibakódot dobta a gép. Néztünk egymásra és nem értettük, hogy mi van most. Újra átnéztünk mindent és kiderült, hogy csak egy aprócska kontakt hiba volt, amit azonnal orvosoltunk is. Egy újabb kiolvasás után kódmentes volt az autó, de viszont szervó még mindig nem volt. Ezt én már tényleg valami természetfeletti átoknak tudtam be egyszerűen hihetetlen volt. A második indítási próbára pedig letiltott az autó teljesen se kulcsot se gépet nem fogadott el. Nagyon frusztrált már az egész a rengeteg munka, idő és pénz.
Pánikban felhívtuk Zoli barátunkat, aki eddig is segített nekünk, hogy ilyenkor mi is a teendő. Megnyugtatott, hogy nem lesz baj egyszerűen csak fel kell másolni a kódot a modulra a régiből és akkor jó lesz. Próbáltam pozitív maradni és arra gondolni, hogy most már tényleg jó lesz.Pár nap múlva el is jött hozzánk és összehozta az új modult az autóval, ami működött is nem is volt hibakód viszont a kormány szimbólum megmaradt a műszerfalon és igy már hárman vakartuk a fejünket.
A fény az alagút végén
Ha jól emlékszem április 15 volt amikor rengeteg kérdéssel és összezavarodva néztük a motorteret és próbáltuk megérteni, hogy mi a baj. Nagyon egyszerűen elmagyarázva, az aksiról megy 2 kábel a szervóhoz és az egyiken van még egy 60 amperes biztosíték is. Valamiért ezt a biztosítékot mindig leverte az autó pedig zárlat nem volt. Mivel mi már cseréltünk ott kábelt mert csatlakozókat szüntettünk meg igy nem volt szembetűnő de Zoli egyszer arra lett figyelmes, hogy hiába fekete mind a két kábel, de a fehér csatlakozó a feketébe van beledugva és fordítva is. Annyira mélyen voltunk már benne, hogy ilyenek fel se tűntek nekünk. Ez az a két kábel, ami árammal látja el a szervót. Megcseréltük a két csatlakozót, hogy egyezzenek a színek és egy újabb teszt.
Beültem beindítottam az autót és azon nyomban kialudt a szimbólum a műszerfalon és ahogy hozzá értem a kormányhoz már 1 ujjal át is tudtam fordítani. Nagyon sajnálom, hogy akkor épp nem forgott a kamera. Abban a pillanatban kiugrottam az autóból kirohantam a garázsból elordítottam magam és összerogytam és ha ciki, ha nem elbőgtem magam. Akkora súly esett le rólam, hogy az szinte elmondhatatlan. Több mint egy év stressz, keresés, munka, idő és pénz. Hihetetlen volt, hogy működött és még az se tudott felhúzni, hogy egy felcserélt kábel volt. Persze a kis kontakt hibák is rájátszottak meg a nyomaték szenzor stb. Nem tudjuk, hogy az eredeti modul mennyire volt ludas vagy hogy egyáltalán jó e, de nem is érdekelt. Most össze lett rakva minden és gyönyörűen működik.
Nem minden arany ami fénylik
Ha olvastad az előző cikkem akkor tudod, hogy nincs happy end és sajnos ez most sincs máshogy.
Annak örömére, hogy működik a szervó és megy az autó itt a szezon elején ideje volt elvinni műszaki vizsgára az autót, hogy lehessen végre egy teljes nyaram az autóval. Nem is bíztam a véletlenre rögtön a helyi RX specialistához vittem. Nem voltak kétségeim hiszen jó állapotban van az autó, rengeteg dolog új benne friss a motor és teljesen száraz. Rozsda nincs rajta és nagyon rendben van kivéve a kettes lambda szondát, ami miatt villogott a Check Engine viszont az nem jött meg az időpontra, de gondoltam majd kidumálom. Elvittem az autót és ott hagytam mondta a szerelő, hogy majd jelentkezik. Nem is kell mondanom egész nap remegtem és a telefont néztem. Amikor felhívott közölte, hogy nem ment át az autó és egy elég hosszú lista lett. Sajnos csak másnap tudtam elmenni megnézni, hogy mégis miért olyan hosszú az a lista. Mit ne mondjak lesápadtam teljesen és abban a pillanatban el is engedtem az idei szezont.
Most éppen a lista ledolgozása folyik és ha újra nekifutok majd a vizsgának és végre valahára rendszám lesz az autón jövök nektek egy újabb beszámolóval.
Kezd szokásommá válni, hogy mindig elkezdek egy témát, amit csak a következő blogban fejtek ki, de legalább megmarad az izgalom.
Nagyon szépen köszönöm, ha végig olvastad és ha ismét kíváncsi vagy a sztorim vizuális részére is Youtube-on megtalálod a videóimat az Apexline csatornán.
Sok baleset mentes kilométert és sok kompressziót kívánok mindenkinek!
