-Mondták nekünk egy random autókereskedésben, Okayamában, miután körbefotóztam az udvaron álló érdekességeket. Nagyjából ez így le is írja az utazásunk során tapasztaltakat, de ne rohanjunk ennyire előre.
Nem vagyok Wankelblog tag, még csak wankel tulaj sem, pusztán Luki magával rántott ebbe a világba, amikor elkezdtünk együtt videózni a Mazdával az élet csatornájára. Viszont az ok amiért most én cameozok itt a blogon, az az, hogy nemrég tértünk haza életünk utazásáról, Japánból.
2 hetet töltöttünk kint ketten, na nem Lukival (sajnos), hanem párommal, aki pontosan tudta, hogy mivel jár, ha én egyszer kiszabadulok a felkelő nap országába. Erről fogok beszámolni, természetesen a saját fotóimmal kísérve 3 fő részre bontva az utazást:
-Enjoy Japan! (Daikoku PA & Shibuya & Carspotting)
-Mazda Museum vs. Nissan Heritage Collection
-Tippek, tudnivalók első alkalmas Japánba utazóknak
>>> Menyasszonyom TikTok videói a látottakról KATT <<<
Rögtön a Daikoku parkolóval kezdeném, mivel konkrétan az volt a megérkezés napjának az egyetlen programja (az alvás mellett). Ide mi bérelt autóval mentünk ki, mert az tűnt a legegyszerűbbnek, és egyébként is vágytam rá, hogy kipróbálhassak egy kei car-t. Egyébként léteznek ide szervezett buszos túrák, amikre lehet jelentkezni, vagy akár foglalhatunk helyet a találkozóra érkezők autóiba is, többen is foglalkoznak ilyen jellegű szolgáltatással. Bármelyik nap ki lehet menni, minden este van élet, de állítólag hétvégén van nagyobb létszám. Mi sajnos pont hétfőn mentünk, és amikor mi már elindultunk vissza, még mindig gyűltek az autók, szóval ki tudja mekkorára nőtt az aznapi tömeg, de így is nagy élmény volt.
Ahogyan a képeken is láthatjátok, itt a VW Bogártól a Liberty Walk R35 GT-R-ig mindennel találkozhattok, és ez adja meg a varázsát. Kicsit a Parkoló Parádé jut róla eszembe, csak egészen más (nem jobb/rosszabb, MÁS) felhozatallal.
Pár nappal később ellátogattunk Shibuyába, hogy megnézzük a híres kereszteződést és belefulladjunk az embertömegbe. Mi sem adhatta volna meg jobban a varázsát, minthogy a metróállomásról kilépve az első dolog, amit megláttam, az az út szélén álló RX-7 FD és LB R35 GT-R páros volt, és nem egy „tömeg” FD-ről van szó (de furcsa ezt itt leírni, de tényleg FD-ből láttam a legtöbbet, ami wankel).
Bizony, ez egy olyan FD (vagy az az FD?). Lehet sok mindent mondani a Fast ’n’ Furious szériáról, de azt el kell ismerni, hogy habár megosztó, de mindenképp emlékezetes autókat láthattunk bennük. Nekem Han RX-7-ese inkább a tetszős kategóriába esett (nem mint a rosszarcok 350z-i…), illetve pont azon a helyen belefutni egy filmes autóba, ahol szerepelt is, nekem, mint filmb*zinak hatalmas élmény volt.
Amúgy azt tudtátok, hogy a Shibuya crossingon a tömegben átdriftelős jelenetre nem volt engedélye a stábnak, hanem valakit kineveztek kamu rendezőnek, aki elvitte a balhét és az őrsön éjszakázott?
Na de ennyit erről, lényeg hogy:
Itt még nem ér véget a Shibuya carspotting, mert nem sokkal később egy kék MK4-es Suprára és mögötte ismét egy RX-7 FD-re lettem figyelmes. A srácok látván a kamera villanásokat, annak rendje módja szerint teligázon indultak el a lámpánál, elnyomva ennek az egyébként extrém hangos helyszínnek a zaját.
Számomra a nap fénypontja címért viszont vetekszik Han RX-7-esével az utolsó járműkülönlegesség amit aznap láttam:
Még sosem láttam élőben RWB Porsche-t. Ezen a ponton lehet sejteni, hogy én szeretem a megosztó dolgokat, ez is pont ilyen. Sokan túlzónak találják Nakai-san alkotásait, elrontja az autókat blabla… Mondjuk elismerem, az a marketing bullshit ami körüllengi az egészet tényleg túlzás, hogy ez mekkora művészet, hogy a Nakai-san egy nem is tudom, párhuzamos univerzumból átnyúló angyal vezeti a kezeit amikor szétflexel egy 993-at, de ettől függetlenül én egy ilyenért bármelyikőtök fél karját odaadnám. De a másikat is. Szerintem nincs még egy olyan forma mint a 964/993 páros, aminek ennyire jól állna egy ilyen brutálisan eltúlzott hátsó szélesítés. Imádom.
De ezek mellett megemlíteném azért ezt az egyedileg átépített motort, és azért a Citroen DS még európai utakon is ritka látvány, hát még Shibuyában japán rendszámmal.
Általános carspotting bekezdésünk következik:
Ezt mondjuk Okayamával kezdeném, mert az itt eltöltött napok egyikén egy bicikli túra helyett a 40 fokban úgy döntöttünk (totálisan közösen párommal), hogy elmegyünk megnézni pár autókereskedést. Ezek így nagyjából ugyanazon az utcán voltak, szerviz és kereskedés, benzinkút és szerviz és ezek tetszőleges variációja. Tudni kell a japánokról, hogy a tisztelet megadása kiemelten fontos náluk, és a privát szférájukat is lelkesen őrzik, ezért mindenhol azzal kezdtem, hogy köszöntem, bemutatkoztam és megkérdeztem, hogy szabad-e képet készíteni az autókról. Nem is zavartak el sehonnan. Ahol az Autozam AZ-1-et láttam, az egyik dolgozó beszélt valamennyire angolul, illetve fordító segítségével beszélgettünk vele egy keveset. Megkérdezte honnan jöttünk, miket néztünk meg Japánban eddig, majd a végén ő köszönt el úgy hogy „Enjoy Japan!”. Az utolsó helyszínen találtam ezt az R32 GT-R-t, ahol szintén beszélgettem az egyik szerelővel egy kicsit. Miután mondtam neki, hogy nekem otthon egy 350z-m van, egyből látta, hogy ugyanolyan hülyébe futott és már hozta is az R32, meg a Lancer kulcsait. Na persze nem azért hogy menjünk egy kört sajnos, csak kinyitotta, hogy jobban megnézhessem.
Fogalmam sem volt ekkor, hogy mit látok, de ezen az udvaron marhajól mutatott ez a 4. generációs Nissan Gloria Van.
De volt még Z31 300zx, S15 Silvia, de 1-2 európai érdekesség is megfordult azért, mint ez az Alfa Romeo Giulia Sprint GT Veloce, Narában. Csikós Zsolt óta tudom, hogy ez egy lépcsősorrú kivitel, mint amilyen neki is van.
Csak hogy ilyenre is mutassak példát. Szerencsére ez volt az egyetlen szomorú sorsú autó amit láttam. Street view history-ban lehet látni, hogy ez egy kereskedés volt évekkel ezelőtt. Hát ő nem talált gazdára ezek szerint.
A végén azért megjegyezném, hogy ezek csak azok az autók, amikről tudtam képet lőni, de vezetés / utazás közben ettől sokkal többet láttam. Nem tudom régen mennyivel volt nagyobb ez a szám, én azért úgy látom, hogy erős még ez a vonal a japánoknál, habár azért 1-2 típus meglepett, hogy mennyire kikopott, mint például az MX-5 NA/NB. A filatáska díjat toronymagasan a GT86/BRZ viszi, azt követi a 350z.
És ne feledjétek, ha Japánban vezettek legyetek óvatosak, különben utánatok küldik ezt a fenevadat!
A további élménybeszámolókat itt is megtalálod:
Mazda Museum vs Nissan Heritage Collection
Tippek, tudnivalók első alkalmas Japánba utazóknak
2 thoughts on “Enjoy Japan!”