Site Overlay

Az elkerülhetetlen szimering csere amit el is kerülhettem volna, ha…

Mit tesz egy odaadó RX-8 tulaj, amikor az inkontinencia felüti a fejét a motortérben? Persze, megkeresi, hogy honnan is jön az olaj, ami telibe…izé, picit nagyon szétfossa a motorteret is olajjal. Első körben örül! Ami szügyig áll az olajban az nem rohad…megnyugszik, hát ez még segít is…aztán műszakira kellene vinni a gépet…na ott nem örülnek, ha a padlót is konzerválod rozsda ellen, főleg ha van más ami miatt lehet(ne) aggódni a műszakin. De ezeket nem sorolom fel, nem segítek az NKH-nak…guglizznak.

Szóval olaj…

Az! Szétterítve a motor elején, alján, a váltón végig a teljes alvázon és jutott még picit a hátsó lökhárítóra is ahogyan szétpermetezte menet közben a technika. Őszintén azt hittem megy ez nekem, mint “mindenkinek”, mi lehet a baj hát az e-tengely szimering. Aláfekszik, megtapiz, megízlel…olaj azt biztos. De honnan?!

Szarul néz ki, na!

Olajos itt minden! Nem, a shon nem ereszt! Szétszedtem már párszor. Lemostam, nem onnan indul. Még mindig az a qrva szimering a gyanús. Olajhűtő csövek…megnéztem, nem (hittem én ekkor ezt magabiztosan). Mert ugye:

  1. Azok nem mennek errefelé,
  2. Hogyan a &@?*#, kerülne ide olaj abból, ha egyszer nem is megy erre cső?
  3. …és mert meggyőztem magam, hogy más nem lehet.

Nyomós érvek után lássuk mi is a helyzet!

Szimering csere lesz, mert az jó! NEM!

Nem nagy dolog ez! Senki nem int óva tőle, hogy ne állj neki egyedül! Sima, csak szíjak leszed, egy kis csavar kicsavar és már ott is vagy! …hitted TE! …és én…de erről most hallgassunk! Szóval, bátor vagy (vagy hülye) és nekiugrasz a műveletnek, mi baj lehet?!

Lebontasz pár dolgot:

  • akksi ki,
  • légszűrő ki,
  • szíjak le…

Aztán már ott is vagy! Sima ügy…is lehetne 😉 Mert innen kezdődik a “buli”! Soha nem gondolnád, hogy egy 19es csavar szopat halára…de fog! Mitől is veszélyes ez a művelet: meglazítasz egy csavart, ami összetartja az e-tengelyhez kapcsolódó pár apró, de fontos dolgot ami az úgynevezett “end play” témában elég fontos! Nem az nem a happy finish, ez nem olyan end play! Itt inkább az a lényeg, hogy miután meghúzod 300-340Nm-el ezt a csavarkát, akkor ott maradjon egy kis játéka a technikának, hogy ne szoruljon meg aranyom.

Bal felső sarok és a 20, 10, 9, 8 számok amik érdekesek a témában

Lényeg a lényeg! Ahhoz, hogy ez a kis ékszerdoboz ne hulljon szét, be kell nyomni a kuplungot, hogy ellen feszítsen és ne engedje a tűgörgős csapágyat vagy nyomólemezt beesni. Lásd alább!

Így NE!

Ezzel csak egy a baj! Adott egy ~350Nm-el meghúzott csavar és egy szabadon elforgó “főtengely”, mert a kuplungot nyomod, ugye!

Megoldás mindenre van!

Persze, Mazdának egy gyári megoldás. Csavarozd fel tartja a lendkereket, Te pedig okosan meglazítod a csavart és már meg is vagy! Na, itt kezdődik a gond…nem vagy(ok) A Mazda! De feladni nem lehet, az a gyengéknek való! Nálam okosabbak, rutinosabbak már kitalálták, hogy hogyan is lehetne megoldani ezt a célszerszám (SST) nélkül.

Feszítővas!

Tarts ellen a lendkerék fogainál egy feszítővassal amíg valaki szenved a 350Nm-el… Nyugi, Te is fogsz, hogy megtartsd a lendkereket! Ha olyan szerencsés vagy, mint mi, akkor erősebb a lendkerék, mint a feszítővasad.

Elfogyott, elcsúszott…

Melegítsük meg, majd az segít! Gondolod TE! Ahogyan én is. Nem mondom ebben a jó időben jól esett, hogy a kis bunsenégő melegít, de a feszítővas ezzel sem oldotta meg a dolgot.

De legalább szép!

Jó, de akkor mi oldja meg a helyzetet? A meleg és egy 17-es villáskulcs! Nem viccelek! Őszintén bármi ami befért az önindító lyukján, azt végig tapiztam a garázsban és végül egy 17es villáskulcs hozta meg az áttörést.

A gyors kötöző az tartja a helyén, amíg Te okosan és erősen meglazítod a felhevített csavarkát…

…és bakker működik! Pont megszorult a villás része amíg Te meglazítod azt a csavart, ami elválaszt a boldogságtól (legalábbis ezt gondolod ekkor még).

Akinek feltűnt a képeken van egy 14es villáskulcs is. Na, igen! Az ahhoz kell, hogy meg is tudd húzni ezt a csavart egyedül, mert a 17-es nem jó amikor a másik irányba forog a lendkerék, oda 14-es szorul meg. Persze, ez eltérhet adott villáskulcsoknál, de próbálkozzatok. 😉 A régi szimering nehezen jön ki és nehezen megy az új a helyére! Arra figyeljetek, hogy ne nyomjátok be nagyon az újat, csak szépen a front cover pereméig!

Jó lett? NEM!

Mint mindig, jöhet a próbakör! Elhagyott úton félreáll és motor kínozva picit állsz egy helyben, hogy csöpög-e még az olaj. Majd lehajtott fejjel visszaülsz a kocsiba, hogy ott rohadjon meg az egész, mert igen! Vissza garázs, kocsi felemel és nézed a tócsa kialakulását. Járó motornál befekszel szépen a kocsi alá és sokat nem kell keresned, hogy honnan is jön az “áldás”.

Éljen az olajhűtő csövezés!

Szóval van ez így, hogy megszívatod magad! Bár szerintem a szimering is beteg volt, mert innen oda fel nem kerül olaj az tuti! De legalább már tudom, hogy mi a következő feladat…amihez “véletlenül” mág 1,5 éve pont megvan a AN10-es fitting szett és a csövek is. Már csak idő és türelem kell(ene) aztán készen is vagyunk! Ezzel el is árultam, hogy miről olvashattok nem is olyan sokára…

A tudomány jelenlegi állása…és messze még a vége…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Copyright © 2024 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes