Site Overlay

Rotary találkozó Augsburgban.

Kilépünk kicsit az idővonalból. Ha olvastad az előző bejegyzéseim tudod, hogy épp az autó vizsgára felkészítése folyik most pedig találkozóra megyünk. Igen kicsit ugrunk az időben, de nem marad el a történet befejezése.

Indulás

Július 26.-án reggel 8 órakor neki indultunk Németországnak és a cél az Augsburgi Frey autómúzeum volt, ahol az első Rotary találkozó került megrendezésre. Egy barátommal és apukámmal mentünk 2 autóval, ami az én RX-8amat takarja és egy Koru edition 8-ast. Körülbelül 170 km várt ránk sajnos esős időben. Az autók a közel másfél órás utat szünet nélkül gyönyörűen teljesítették és a fogyasztás is teljesen rendben volt. Én kicsit paráztam hiszen hosszú idő óta ez az első hosszabb útja az autónak.

Megérkeztünk

10 órára meg is érkeztünk és már állt bent egy pár RX-7 FB, FC és FD is. Kicsivel utánunk befutott egy pár RX-8 is mindenféle színben. Körbejártuk az autókat beszélgettünk tulajokkal tapasztalatok és sztorikat cseréltünk. Nagyon jó családias hangulata volt az egésznek és hiába nem voltunk sokan köszönhetően az esőnek, akik ott voltak ugyanúgy élvezték a találkozót. Fél 12-kor megebédeltünk a múzeum éttermében a Cosmo-ban és déltől egy vezetés indult, ahol rögtön az elején le is leplezték a takaró alatt álló autót. 2 órás érdekes és viccesen előadott vezetés után rengeteg jó történetet hallottunk, amitől igazából csak megjobban megjött az érdeklődésem a Rotary téma iránt. Beszélgettünk a múzeum tulajával és annak fiával is nagyon vicces és nyitottak voltak a látogatók felé.

A múzeum

Természetesen a shopot sem hagyhattuk ki muszáj volt legalább egy pólót venni. Semmi esetre nem távoztunk szuvenír nélkül ugyanis a jelentkezés mellé kaptál egy Mazda Classic szövet táskát, amiben volt egy brandelt övtáska és sörnyitó. A jelentkezés nem volt díjtalan, de nem is panaszkodhat az ember, ha belegondol, hogy nem sok ilyen hely van még itt Európában. Na de miről is beszélünk itt akkor pontosan?

Maga a múzeum egy régi villamos műhelyből lett átalakítva, ami nyomokban még tartalmazza a második világháború nyomait. Belül teljesen modernizált és felettébb hangulatos hely. Majdnem az összes autó a múzeum tulajdona kivéve 1 példányt a jelenlegi kiállításban. Semmi sem véletlenül áll ott bent. Minden autó valamilyen formában különleges legyen az limitált gyártásszám, koncept autó japán belpiacos vagy tanulmány autó. Minden Mazda, ami Rotary motorral épült része a kiállításnak, de megtalálhatóak a teljesen hétköznapi 323-as Mazdák is. A múzeum magába foglalja a múltat és a jelent mindegy, hogy Kei car vagy Rotary. Az autók állapota hibátlan és teljesen működő képesek. Mindegyik autónak van egy jó sztorija már csak ha azt vesszük, hogy hogyan kerültek a jelenlegi tulajdonosukhoz.

Különlegességek

Ha most minden autót sorra vennénk nagyon hosszú cikk lenne így szeretnék egy párat kiemelni, amik számomra érdekesek voltak.

Az első helyen a leleplezett autó, ami nem más, mint egy RX-8, amivel 40 rekordot állítottak fel. 2004-ben 2 autót indítottak egy stressz tesztre, ami annyit takart, hogy a Papenburgi oválison 24 órán keresztül nyélgázon 5000 km. Mind a két autó jól teljesített és a 212,835 km/óra átlagsebességgel gyorsabbak is voltak mint a legendás 787B Le Mansban. Az autót 2 versenyülés és öv, egy tank a csomagtartóba és egy teljes bukókeret különbözetet meg egy széria autótól. A motorja 231 lóerős gyári 2 rotoros 13B.

A Mazda Cosmo Sport szerintem senkinek nem ismeretlen hiszen 1965-ben legyártott első Rotary motoros autó volt. A 10A motort használták ebben az autóban, amivel annak idején még versenyeztek is. A múzeumban látható példány 67-ben készült és teljesen restaurálták. Itt már egy L10B-ről beszélünk, ami a Cosmo második szériája volt.

Mazda RX-7 FD Spirit R az egyik legkülönlegesebb autók közé tartozik a múzeumban hiszen ez volt az RX-7 utolsó kiadása 2002-ben és összesen csak 1500 darab készült belőle 3 fajta felszereltségi szinttel. Ha azt hitted, hogy az RX-7 az drága akkor nézz utána a Spirit R áraknak persze csak ha mersz.

Összesítés

Összesítve maga a találkozó nagyon jó volt hiába esett az eső és maga a múzeumot is mindenképpen megéri megnézni, ha erre jártok. Jövőre biztosan újra elmegyek. Itt hagyok még egy pár képet nektek a múzeumból és ha érdekelne videó formájában is akkor azt is megtalálod a cikk alján.

Nagyon köszönöm, hogy végig olvastad és sok baleset mentes kilométert és sok kompressziót kívánok mindenkinek!

Szerző

  • Apexline

    Próbálom egy autó imádó kisfiú álmait valóra váltani és eközben belebotlottam a Rotary motorok világába. A többi már történelem.

    View all posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © 2025 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes