Az előző autó nyomán eljutottam egy másikhoz. Szintén piros, szintén az erősebbik motorral, és szintén motorhibásan. „Az amúgy ott van valahol a környékeden…” Ja, mint kiderült, konkrétan velem egy városban ((:
“-És hogyan képzeli el magát 5 év múlva?
-Hátöö, kb. így. Csak több szakállal, és sokkal hamarabb. De 5 év múlva is ugyanígy, kábé.”
Az autó osztrák papíros, idehozták, lerakták egy autószerelő ismerősük udvarában, aztán változott az elképzelés. A tulaj nincs itthon, de az ismerős meg tudja mutatni. Gyors telefonálás, másfél óra múlva már az autónál voltam.
Az autó sztorija a szerelő szemszögéből nagyjából annyi, hogy
„Hívtak, hogy van kint egy ilyen autó, megvennék, mondom eszükbe ne jusson! Aztán csöngettek, hogy hozták az autót…”
A neten leírtak szerint kívül-belül szép állapotú az autó, persze hallottunk már ilyent, meg láttam „törésmentes, gyári fényű” autót, aminek a hátsó negyede hullámos volt, és a gyárival hunyorítva sem egyező színű (ez nem RX-8 volt egyébként), szóval csak a saját szememnek hiszek, de basszus! Ez az autó tényleg kívül-belül szép állapotú!
A késő őszi délután 4 persze nem stúdiófényt jelent, de azért körbe tudtam nézni az autót, valamit még láttam is. Rozsdának nincs nyoma, még a tipikus helyeken sem, pedig Ausztriában tudnak sózni. Újrafényezés, horzsolás, gányolás sem látszik. A belseje fekete bőr, szuper állapotban, minimális kopás a váltókaron, de ennyi. Úgy néz ki, ahogy egy 90 ezer km-es, nyáron használt hobbiautónak ki kell néznie. Persze jobb eséllyel indult az idő ellen, mint a piros-feketék, de annyival frissebbnek hat minden porcikájában, hogy még a piros bőr által nyújtott stricimobil feelingről is szívesen lemondok. Amúgy általában nem komálom a piros bőrt, még egy Alfában is gusztustalan szerintem, de a Mazdában, feketével együtt bitangul bejön. Bár eddig nem tudtam, hogy a fekete is ennyire szép.
A beltér egyetlen hibája, hogy nem jó a szaga, kicsit olyan, mintha dohányoztak volna benne, bár nyoma nincs neki. Az RX-8-aknak amúgy is van egy jellegzetes aromájuk, legalábbis 2 egyforma szagú autó után merem ezt így mondani, de az nem büdös, csak úgy van valami semleges szag/illat, nevezzük aminek akarjuk. Na ennek kicsit több van. Szerintem egy alapos takarítás, bőrápolással megfejelve kihozza. De az orr úgyis gyorsan fárad, nomeg kiviszi a szél. Ja tényleg: van tetőablak! Nem lételem, de öröm!
Azért meg lehet ezt szokni… A gyári navi vagány dolog, kár, hogy 2016-ban, pláne Magyarországon tökéletesen értelmetlen
Egy autónál persze nem az esztétikum a legfőbb, de ezekkel a dolgokkal lehet a legnehezebben mit kezdeni. A motor már nincs az autóban, mindene dobozolva, szétszedve pihen a műhelyben, ami máshol van, így nem tudtam megnézni. Amúgy a manus szerelt már wankelt, nem is egyet (ez konkrétan asszem kettőt jelent), mentek is utána, ennek szellemében a felújítást is vállalná. Elmondása szerint az egyik rotorház kopott, de a motor még működőképes volt, csak zabálta az olajat. A kuplung kuka. A futóműnek 90 ezernél még sok baja nem lehet, a váltóról nem tudunk semmit, de valaha működött, a féktárcsákon minimális váll, van még bennük élet. A felnik szépek, a gumik valószínűleg egyformák, de 6 évesek, amit már a közlekedős autómon sem tűrnék meg sokáig, pedig az kb. fele ilyen erős. Játszósnak jó lesz [ ;{
Ennyi, amit a két szememmel, szürkületben meg tudtam állapítani. Most hétvégén ránéz Gyuri is, én közben utánajártam, hogy tud ez a nevemre kerülni. Van pár csavar a történetben, de közel sem olyan bonyolult, mint elsőre tűnt. A motorcsere sem jelent akadályt, minden megoldható legálisan, csak épp nem olcsón. Regisztrációs adónál pl. a wankel dupla lökettérfogattal számít, ami gond, mert úgy nem 40, hanem kb. 240 ezer Ft a regadó.
Apropó költségek: a végösszeg itt is 2-2,2 millió környéke lesz, de ezúton először tényleg minden téren rendben lesz ennyi pénzből, nem kell hunyorítanom mikor beleülök.
Szóval itt tartunk most. Még nincs autó, de úgy tűnik már ez sincs messze! Sőt, szó szerint véve baromira közel is van. Tipikus eset, rohangál az ember ide-oda, aztán kiderül, hogy egy közeli udvarban dugdossák, amit keres. Lehet legközelebb drónnal nézek körbe, nem az interneten.
Következő rész:
Na ezt nem tudom, de remélem valami konkrétum a most bemutatott autóról (:
1 thought on “Külföldi papíros motorhibás autó, szinte a szomszédból”