Site Overlay

Az bizonyítványnak az megmagyarázása – Pipacs és az Erőmérő

A TotalCar Erőmérő eredménye mostanra már nem titok: 184 lóerő, 202 Nm, és egy nagyon furcsa, korai leszabályzás. Hangsúlyoztam ott is, megteszem itt is: ilyen egy wankel motor, amikor rosszul van felújítva.

Mazda RX-8 autómosó
indulás előtt: mosás, természetesen

Tudni kell, hogy ezek a motorok soha nem produkáltak annyit, amennyit a forgalmiba beírtak. Maga a Mazda is gondban volt vele: először 250-nek promózták, aztán 240 körülinek, végül lett 231 lovas. Gondolom a világszerte eltérő kibocsátási normákkal is küzdöttek, de ez akkor is tré, lássuk be. Persze ezt vásárlás előtt is tudtam, mégis megvettem, és még le is mérettem, hogy fájjon.

Hadd magyarázzam meg… nem lesz könnyű, de a kognitív disszonanciát valahogy fel kell oldanom, legyél kérlek a pszichológusom, figyelj, én meg mesélek. A végén majd eldöntöd, hogy elmehetek, vagy elmebeteg. Stockholm szindrómával nem kell diagnosztizálni, tudom, hogy az autóm túsza vagyok, és hát izé, ez nekem így jó, hagyd rám. Valaki elmeséli egy sodort cigi mellett, hogy nyomta le az 1,2-es Corsával a chippelt BMW-t, én meg kiírom magamból, miért teljesen normális, hogy nem normális az autóm.

Kiindulási alapnak van ugye egy chambers rotary nevével fémjelzett, vagyis inkább megpecsételt motorom. Ami “újonnan” tudott átlag 6,1 bar kompressziót, most meg valahol 5,5 bar körül járunk. Gyakorlatilag rossz végén kezdte az életét (hogy engem meg minek terelt a rossz végére, az más kérdés). 4 szezont raktam eddig bele, viszonylag úgy használom, ahogy egy wankel szeretné, meg is kapott mindent, ami kell neki, dehát Cher is csak azért nem öregszik, mert jó érzékkel és időben vonult vissza a kamerák elől, amikor a botox már kevésnek tűnt.

Tulajdonképpen sok más magyarázni valóm nincs is. Pont akkor sikerült a wankelezésbe belecsöppennem, amikor Roland már elment kengurukat chippelni, Balu meg még nem ült, de már kezdett kiderülni, hogy egy kókler. Márk meg még pont nem volt a színen. Maradtak chambersék, akiknél meg pont sikerült kifogni a kereslet felfutásának és a minőség hitványodásának metszéspontját. Nem sokra rá le is húzták a rolót. Chambers “úr” nem igazán, a brit fogyasztóvédelem viszont egészen készséges volt az ügyben, de nyilván minden úgy indulna, hogy motor kiszerelés-visszaküldés-bevizsgálás. Az meg arányaiban egy olyan összeg (és olyan kockázat), hogy inkább nyeltem egyet, és maradt a motor. Végülis… 4 éve húzza, volt sok szerpentinezés, EuroRing, családi kirándulások, minden. Lassan, de még mindig indul melegen, és egy hasonló szezon – remélem – még benne van. Mondhatni a leggazdaságosabb döntést sikerült meghozni.

A korai leszabályzásról viszont elképzelésem sincs, hogy ott mi történt. Az első mérésen gyönyörűen elforgott leszabályzásig (ahogy odaúton is többször…), viszont nagyon hullámos volt a görbe. Péter, az autokorbeles pad kezelője feldobta, hogy lehet, hogy megcsúszott a kerék, elővette hát természetfeletti csodaszerét, a WD40-et, ami ha kell csúsztat, ha kell tapaszt, és megfújta amit meg kellett.

A második mérésnél viszont egy hatalmas gázelvételes durranással leszabályzott az autó – ezúton is elnézést Dórától, aki épp a kamerával sétált az autó körül, és valószínűleg egy Richter 8-ast írt le az EKG-ja. Elképzelésem sincs mi történt. Bennem felmerült a gyanú, hogy a ki nem kapcsolt, de a mérés elején hibára kiálló ESP tért észhez hirtelen, az ugyanis elég agresszíven el tudja venni a gázt, ha te nem akarod elvenni, miután finom utalásféleképpen ő már elkezdte fékezgetni az elúszó hátsó kerekeket. Mérőgépspecialista Péter szerint viszont ez nem okoz ilyet, az kiállt hibára, és kész – hiszek neki, ebben neki van több tapasztalata. Viszont ha nem ez, akkor passz. Fázni nem fázhatott a motor, melege se nagyon lehetett, elvégre volt menetszél generátor, meg szokott ennél hosszabb idejű terhelést is kapni.

Az eredmény látható, az okok immáron ismertek, ezen a ponton elengedem a gyeplőt, lehet “szarawankel”-ezni, “bezzeg a pdtdi”-zni, “20 litert eszik aztán 200 ló sincsen”-ezni, meg amit akartok, trollz welcome, gyertek kérlek a wankelblog.hu-ra, csak a nézettség számít 😀 Sajnos nem termel bevételt a blog, pedig pöröghetne a rebuild-persely.

rx-8 az autokorbel mérőpadján
készül az előzetes

Még pár szó, hogy hogyan is kerültem a monitorodra: jó 3 éve jelentkeztem az akkor épp induló erőmérőbe. Akkoriban volt blogketrec a TotalCar-on, amiben néha szerepelt is a blog, így volt egy viszonylag állandó levelezés köztünk. Göbivel is váltottunk 2 levelet, hogy mennék, “oké, akkor a következő forgatási napon”, aztán ez valahogy nem jött el. Utána jött Mr. Karakterisztika, a “lányos” (egymás közt csak így hívjuk a gyengébbik verziót) RX-8-ával, ami egész jól is szerepelt. Itt el is engedtem, oké, akkor megvolt a wankel, ezt én félreteszem. Majd hogy, hogy nem, pár hete, egy szerdai napon, kedvenc albán pékemtől kilépve, csörgött a telefonom. Immáron Ágó Bélával a vonal végén, és a kérdéssel, hogy pénteken be tudok-e ugrani egy kieső autó helyére. Először mást akartam delegálni magam helyett, de aztán győzött a hiúság, és egy kis átszervezéssel megoldottam a Pestre feljutást. Szóval így.

Ezúton is köszönöm az invitálást, nagy élmény volt! Nem vagyok egy fanboy, de azért jó volt eddig csak a képernyőn látott emberekkel találkozni, mint Zách Dani, aki baromi hasznos témákat karol fel, vagy Ágó Béla, akiről monitoron át, meg élőben is süt, hogy nem egy odaállított tévés majom (sőt, szerintem kicsit küzd is a kamerával), hanem egy műszaki ember, aki baromira érti, amit csinál. Illetve ha valami (gondolom neki is) új, nem szégyell utánanézni dolgoknak, mint tette azt a Leaf mérésénél. Meg érdekes volt magát a forgatást is látni, hogy lesz kép, hogy lesz hang, hogy lesz Jellinek Dóra ügyességével egy kamerával több kameraállás… Szóval köszönöm a lehetőséget! ( :

1 thought on “Az bizonyítványnak az megmagyarázása – Pipacs és az Erőmérő

  1. Én úgy gondolom, hogy egyikünk sem azért vett RX-8-at, hogy méregessük a micsodáknkat (már, akinek van). Minden nyűgjével együtt elfogadjuk őket, figyelünk rájuk. Ezzel csak azt próbálom kifejezni, hogy bármilyen márkát lehet fikázni, mindegyiknek meg van a maga hátránya-előnye. Az RX bajosabb. Figyelni kell csomó mindenre, de nekem ez is tetszik. Nem csak bele ülök, aztán taposom neki, hazafele ugyanígy nem csak lerakom, aztán viszlát. Személy szerint tisztában vagyok vele, hogy nagyon sok autó megfogja. Érdekel? Dehogy! 😃Fülig érő szájjal pörgetem ki 10.000-ig 😄 A férjem e46 touring-ját ugyanígy becsben tartjuk, szépítgetjük. Szerintem mind imádjuk az RX-einket és ezzel együtt szóvá tesszük azt is, ha megakad a szemünk egy szép, jól összerakott verdán. Természetesen, ha negatív a véleményem, azt is elmondom, maximum építő jelleggel. Szerintem ez jelentené a magyar autós közösséget, de…🤷‍♀️

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Copyright © 2024 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes