Site Overlay

Mit tegyél és mit ne, ha SSV-t tisztítasz

Előző SSV-s szösszenetemben kifejtettem, hogy mit és hogyan kell(ene) tenni, hogy kiszedjed az SSV-t, ha arra az elhatározásra jutsz, hogy megtisztítod. Akkor nem volt sok időm rendesen megjáratni a kocsit a tisztítás után, de (sajnos) jött egy “csodás” ötletem az azutáni napokban, hogy biztos ami tuti, még rá kellene húzni a termosztátház csavarjaira…nem, nem kellett volna 🙂

Erőszak kontra korrózió

Nem vagyok egy kifejezetten erős ember, de amit lehetett eddig csavart, azt tuti meggyaláztam már a kocsin. Arra nem gondoltam, hogy itt is hasonlóan fogok járni, de sajnos így lett.

Azon lett…csak nem a fenti kép készítésekor

Elsőre tényleg jó ötletnek tűnt, mert mindhárom csavaron tudtam könnyen szorítani még. De sajnos az egyik tőcsavar gyengébbnek mutatkozott mint én és a vízpumpa házból kiálló menetes része elvesztette a harcot.

Szóval nem volt más hátra, mint még hátrébb haladni és újra szétszedni a kocsit… DE ilyenkor jön persze a nem várt tizenX napos karantén egy “pozitív” hír miatt, szóval 2 hét pihenés következett. Nem mondom, hogy ez volt a legnagyobb gondom a CoViD-os karanténom alatt, viszont az utolsó hét napon már erősen mentem volna, hogy haladjak ezzel is. Ott az a jobb felső kis rohadék az ami nem akarta az igazat…

Szerencse a szerencsétlenségben

Igen, a tőcsavar elhalálozott, de lehetett volna rosszabb is, ha pl nem áll ki egy ekkora része, ami azért végiggondolva az opciókat nagy segítség volt. Lássuk a fejben és a bloggerek segítségével felvázolt lehetőségeket a maradék csavar kiszedéséhez (persze miután belocsoltad csavarlazítóval):

  1. Kombinált fogóval megfogod (reménykedsz) és kihajtod
  2. Menetet vágsz a nem menetes részre és kontraanyával kiszeded
  3. Ráhegesztesz egy anyát és azzal hajtod ki
  4. Levág, megfúr…szopsz

Természetesen az első opció nem jött be vagyis nem elsőre és nem kombinált fogóval. Igyekeztem a lehető legegyszerűbben és rizikó mentesen megoldani az adódott helyzetet. Ezért jött egy újabb követve a fenti sorszámozást 1,5 számú opció, mint vízpumpa fogó: nagyobb erőkar és talán kicsit morcosabban is ráharap a pofa. Heuréka!

Így néz ki egy karácsonyi ajándék magamnak 😉

Innen már nem sokban különbözik a folyamat, össze kell rakni a leszedett dolgokat. Egy-két dolog volt ami más, pl. kellene egy tőcsavar először is. 🙂 Na már ez sem egy olyan egyszerű dolog. Vannak USA és EU oldalak, ahonnan tudsz rendelni, na ezt nem terveztem ez egy csavar bakker ne kelljen már a világ másik feléről idehozatni. Itthon UNIX, Bárdi nem segített… vagyis Bárdinál elvileg volt, csak sajnos gyakorlatban nem, mert miután megrendeltem rá 2 napra hívtak, hogy sajnos még sincs. Innen 2 irányba ágaztak el a dolgok: bontott cuccokból kiszedni és/vagy csináltatni. Első opció rendben, de valahogy a posta nem akarta, hogy megkapjam a csavart, így maradt a gyártassuk le. Ebben segítség volt, hogy a bontott tőcsavar méreteit megkaptam (Ezúton is köszönöm! M8, menetek hossza 13mm, középső nem menetes rész 10mm). Innen már nem volt nehéz megoldani.

Mit csinálj a csavarok tördelése helyett

Tisztíts le mindent! De komolyan, tök alap dolog, de miután szétszedtem a kocsit újra, meglepődtem magamon, hogy ezt így összerakni… mire gondoltam?! Termosztátház és a vízpumpa ház találkozása az egyik kritikus pont. A termosztátház az viszonylag egyszerű, ott a kezedben és pucold meg alaposan a felületet, ahol a tömítésnek el kell látni a feladatát.

Aztán a termosztát, erre utaltam az előző bejegyzésben is és rohadtul nem volt kedvem egy esetleges harmadik szétszedésnek, szóval inkább kicseréltem. Őszintén szólva nem is értem, hogy miért is nem cseréltem elsőre. A gumi tömítés, ahova az felül a házon és ahol a felső ház rész rásimul(na) mind tele voltak lerakódással, amik úgy sejtem nem segítik a tömítést.

Aztán ha már így hozzáférsz a SOHN-hoz (ha van) nézd meg, hogy a cső amit hőállónak hittél az tényleg az vagy esetleg nem lazult-e meg. Az én esetemben teljesen ki volt keményedve és simán kézzel el tudtam forgatni a kis “pöcsön” ami az adapterből kiáll annak ellenére, hogy bilincs is volt rajta. Szóval ez is cserés lett.

Tanulság, összegzés

Újra egyben, próbakörre várva 🙂

Ne erővel, hanem ésszel dolgozz… bár kicsit magamat nyugtatva sajnos ilyen balesetek előfordulhatnak akkor is, ha mindenre próbálsz figyelni!

Alaposan tisztítsd meg a leszedett dolgokat, mert nem ér annyi az egész, ha emiatt kell újra neki ugranod és lebontogatni dolgokat “feleslegesen”!

Ne elmélkedj, hogy cserélj vagy ne egy termosztát értékű alkatrészt. Ez sem fog jobb érzéssel eltölteni, ha utólag vered a fejed a falba, hogy akkor uzsgyi újra!

Nézz körül, mi az ami még esetleg olyan dolog lehet, amit a szerelgetés közben lebontva dolgokat könnyebben elérsz.

Plusz pozitív dolognak vettem, hogy nem nyáron álltam neki SSV-t ganajozni, mert akkor rosszabbul érintett volna, ha kiesik a kocsi 1 hónapra és nem lehet vele élvezkedni / közlekedni. Esélyes, hogy voltak akik nem ugyanerre gondoltak, amikor december 25-én róttam a próbakarikát a városban, kihasználva a teljes fordulatszám tartományt. 😉

Összefoglalva: mindketten készen állunk 2022-re! BUÉK!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Copyright © 2022 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes