Site Overlay

Megkúpolt egy dízel octavia!

Majdnem. Szóval valami nem stimmelt az autóval, az autópályára felhajtva ki akartam próbálni, hogy jól érzem-e, és valóban, az autó egyszerűen nem ment. Nem kicsit nem, hanem nagyon nem. Ezt az egészet egy dízel Octavia VRS úgy érzékelte, hogy racse van, és elkezdett jönni utánam füst jeleket eregetve, hogy majd megmutassa, hogy megy az a csodás gép, a kis piros szar nem ellenfél. Nyilván a 8-as nem gyorsulási verda, de azért jobb napjain a két autó nem egy kategória gyorsulásban sem. Na hát utolérni nem tudott, de otthagyni sem tudtam, ha nem éreztem volna, hogy gebasz van, ebből biztosan tudtam volna.

Amióta megvettem az autót, azóta vannak SSV problémáim, de azért lényegében eddig működött, így minden más ez előtt volt a csere listán. Tempo millió bejegyzést írt már erről a problémáról, de röviden az olyan technikai analfabétáknak, mint amilyen én vagyok: a wankelt szívó oldalon lehet “vezérelni”, fordulattól, terheléstől függően szolenoidok segítségével, több lépcsőben mindenféle rejtett kamrát lehet elérni, mint a Harry Potterben. Így a levegő útjával és mennyiségével játszva, valamint a portok nyitásával kapunk lóerőt meg nyomatékot, hogy haladjon az autó. Az SSV tipikusan közép tartományban érezhető egész sokáig. Az erősebb, 231 lovas (haha) motorban van még egy lépcső, amit az APV nyit meg. Ilyen nincs Temponak, de hála az égnek, nekem van, hogy több legyen a hibaforrás.

Így néz ez ki a gyakorlatban:

Az első széria egy viszonylag sok problémát okozó SSV-vel jött ki, amit ÁLLÍTÓLAG érdemes cserélni az újabb verzióra, amivel kevesebb a baj, legalábbis az elérhető leírások szerint. Az első verzió igen erősen kokszosodik, beragad, elszaródik, stb.

A jobb oldali az újabb verzió, aminek a cikkszáma: N3J1-20-160 (helyettesítők: N3H5-20-160A, N3H5-20-160E) és szerencsére rohadt drága. Onnan ismered meg az újabbat, ha addig terjed a tudásod, mint az enyém, hogy felül van a pöcse.

Az enyém a kezdetek óta ragadt, ami azt jelenti, hogy 5000 körül az autó torpan egyet, de mindig nyitott végül egy kis noszogatásra. Szemrevételezéssel teszteltük is. Ez a filippinó bácsi vagy néni (náluk sosem lehet tudni) jól meg is mutatja, hogy hogy működik. Igen, a körmeiről mondtam meg, hogy honnan van.

A legutóbbi Euroringen menet közben sokat gyengült az autó, de erről írtam is az Euroringes posztunkban, de hát mindegy is volt, mert 3 kerékkel is én lettem volna a kis blogger fiúk között a leggyorsabb, úgyhogy mit sem számított az egész. Viszont az egyik körben a szokásos torpanás helyett egy jóval erősebb torpanást éreztem. Mivel azóta nem nagyon használtam az autót, így most jutottam oda, hogy ezzel foglalkozni kéne.

Tegnap a Szász Marci féle elit klubba autóztam, ahol illik nem Priussal megjelenni (nem igaz, csak Mazdázni akartam), úgyhogy a Mazdával mentem. Középen, ahol a legjobban kéne mennie, egy gyenge takony volt. Ment, ment, de a gyorsulás az elmaradt, ekkor történt az autópályás incidens is az octaviaval. Forgattunk egyet a helyszínen egy 626-os GT-ről, beültem egy NSX-be, megettem a világ legfinomabb kürtöskalácsát, amit egy Porsche elejéből szolgáltattak, beszélgettem a többi, szintén a felesége által megvetett autóbuzival, majd elindultam szépen nyugisan haza. Másnap reggel, vagyis ma, még az eső előtt vissza akartam vinni a garázsba, de itt már 2000-3000 felett minden tartományban használhatatlan volt. Azon imádkoztam, hogy a garázsig elmenjen. Így felmerült az a lehetőség is, hogy elképzelhető, hogy a vélhetően szar SSV mellett fogta magát, és a 200 cellás high flow katalizátort is ki akarja magából okádni. Mivel idő nem volt rá, hogy bármelyiket is kiderítsem, így leraktam a garázsba, majd mentem a dolgomra.

Szóval most az vár rám, hogy megbizonyosodjak az okról, hibát nem dob. Megnézzük majd az SSV-t a helyén, valamint a középrészt leveszem és belenézek, hogy mi az anyja baja van. Az SSV-t mindenképp cserélni fogom, ha a katalizátor is bajos, annak majd meglátjuk, mi lesz a sorsa. Mindenesetre nagyon vágyom egy Pegasus Racing rendszerre, nehogy jó ok legyen ez erre 😀
És remélhetőleg ebből a kettőből lesz valami, mert örülnék, ha nem valami ismeretlen dolog jönne elő.

De amúgy csak a pofám nagy, az idei év a csóróságról szól. Építkezünk, és mint mindenhol, itt is extrém drágulás van. Úgyhogy az a terv, hogy idén fejezzük be, és ha nem halunk éhen, akkor a Mazdáé lesz minden figyelmem, ahol végre saját garázsban, mellettem lesz elszállásolva. Így időt is sokkal többet fogok tudni rá áldozni. Amik a listán vannak: SSV, jobb oldali motortartó bak, komplett gyújtás, 2-3 hopradás eltüntetése a tetőről, egy fényesítő polír, valamint erősen megfordult a fejemben valami hatásosabb olaj és vízhűtő beszerzése is. Hogy ezeknek mikorra érek a végére… Ha mondjuk nem használom, akkor most egész sokat lehet spórolni a csillagászati magasságokban járó 100-as benzin árán.

Hamarosan jövök két videóval is, az egyik a már említett 626 GT videó, valamint holnap megyünk Gram barátomhoz, aki az MX-5 NA-jában cserél motort. 1.8-ról 1.8-ra, csak az okosabbra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Copyright © 2022 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes