Site Overlay

Itthonról? Külföldről? Felújítottat? Motorhibásat?

Szóval megfertőződtél. És nem találsz gyógyírt. Te! Nem akarsz mégis egy jó e46 kupét? Hidd el, nyugodtabb életed lenne. Nem… Nem baj. Ma már jó sora van az elmebetegeknek, mert több út is járható.

maniac.jpg

Ezek közös tulajdonsága, hogy a vége (első körben) valahol 2 millió körül lesz, és egyik esetben sem garantál senki, semmit. Jobb esetben kaphatsz 1 év garanciát a motorra, de lássuk be ez azért nem akkora nagy kockázat – ha nem első autónak veszed, évi 15-20 ezer km-re, akkor azért jó eséllyel nem egy év alatt fog széthullani egy felújított motor.

Nade, mik ezek az utak? A tutit nem fogom megmondani, melyiket válaszd, mert én sem tudom. Mindegyiknél ki lehet fogni a jót, meg brutálisan mellényúlni is lehet. Mint minden autónál. Inkább leírom, én milyen köröket futottam le eddig, és számtanilag (papíron) mi lett a vége ezeknek.

mennyi_1.png

  • RX-8 1-1,3 milláért: mert ilyen is van. Ennyiért akár működőképes autót is találhatsz. Jó eséllyel lesz rajta némi tákolás, némi rozsda, és wankel szinten irgalmatlanul sok km a motorban. Megveszed, hiszel a tündérmesékben, imádkozol egy tetszőlegesen választott istenhez (ha biztosra akarsz menni, többhöz is), aztán azon kapod magad, hogy egyre jobb viszonyt ápolsz az alkatrészbeszerzésben és a javításban utazó emberekkel. Vagy azon, hogy egyszer csak csatt, és stop. Tréler, diagnózis: kuka a motor. Ekkor cserélsz benne egy motort, vagy felújítod a régit. Ha olcsón megúszod, máris 2 millánál jársz, és még mindig egy olyan autód van, amin azért akadnak hibák.
    De lehetsz olyan mázlista, hogy veszel egy ilyent, kiélvezkeded magad 1-2 év alatt, majd gyógyulás után továbbadod egy újabb csodaváró fertőzöttnek. Ez esetben buktad a legkevesebbet a sztorin, de lássuk be, akár 5-ös lottót is nyerhettél volna, annak sem kisebb az esélye.
  • RX-8 behozása Németországból, 3-4000 €-ért: bár konkrét tapasztalatom nincs, de nagyjából ugyanazt vizionálom, mint az előző verziónál. Talán kevesebb tákolásba, meg kevesebb rozsdába fogsz belefutni, cserébe viszont masszív regisztrációs adót kell fizetned a wankel dupla lökettérfogat szorzója miatt. (Erre később vissza fogok térni egy posztban, addigra remélem konkrét számokat tudok hozni.) Így is megérheti, de én fáznék látatlanban venni egy autót a mobile.de-ről, ez tehát bejáratott kinti ember nélkül, egyszerűen blindre kiutazva, magánszemélyként, trélereztetve eléggé szopóág. De mindenki ismer olyant, aki ilyennel foglalkozik, ha bízol benne, nyerhetsz így is. Ja igen, ennyiért még gyakran hibás, vagy ahhoz közeli a motor, szóval motorfelújtás, apróságok javítása – nagyjából ugyanarra számíthatsz, mint az előzőekben, csak talán kicsit jobb végeredménnyel, hasonló árban. De ehhez kell némi mákfaktor, meg a kinti kontakt.
  • RX-8 1,5-2 millióért: akár kevés km-est, vagy motorfelújítottat is kifoghatsz ebben az árban (következő posztomban egy ilyen autóról fogok írni), kisebb-nagyobb hibákra készülhetsz, dudorodó sárvédő, kopott bőrök még befigyelhetnek. A vége itt is kb. 2 M Ft lesz. Már amennyiben a motor hajlandó még évekig szolgálni téged, és nem adja vissza lelkét a fentebb már emlegetett, tetszőlegesen választott istenségnek.
  • RX-8 2-2,5 millióért: kevés km, vagy felújított motor, garancia általában nincs, de végre Leszarom tabletta nélkül is vállalható külső-belső állapotot kapsz, meg egy olyan motort, aminél egy fokkal kisebb a parafaktor. Itt azért már akár olyant is találhatsz, amire vállalnak egy év motorgaranciát. Az is valami.
  • RX-8 3-4 millióért: kvázi tökéletes verdák, szinte biztosan jó lesz (egy darabig), de ennyi pénz a világon nincs, és soha nem fogod visszakapni, ha megválnál tőle valamiért. 5 milláért is van eladó, de hát nem kell, hogy mindenki a valóságban éljen, ő valószínűleg árulni szeretné, nem eladni. Értem én, hogy annyiba került, de ehhez sem jár a Bölcsek köve meg az örökélet-ingyensör, szóval ha ennyi van zsebben akkor már inkább:

a) dobj hozzá még egy kicsit, és importálj egy 2. generációsat
b) vegyél kettő 2 millásat. Vagy egyet, meg 3 motort. Szerintem.

  • Rx-8 6-800 ezerért: bár a sorba nem így illik, mégis ezt hagytam utoljára, mert ez a számomra legszimpatikusabb út. Garantáltan motorhibás autó, garantáltan minden, típusra jellemző hibával (rozsda, kuplung, apróságok), DE! Minden alkatrész beszerezhető tűrhető áron, felújított motort kapsz kb. 600 ezerért, beszerelve, löttyökkel feltöltve mondjuk legyen 800, és jár mellé egy év garancia. Vagy felújíttathatod a saját motorját, általad meghatározott szinten (600 e – 2 M Ft), amire szintén van, aki ad garanciát. A végeredmény itt sem áll meg 2-2,3 millió alatt, de tudod, hogy mi került bele, mire számíthatsz később, úgy egyáltalán, mi az, amibe beleülsz. Ha van olcsó lakatosod, megbízható maszek szerelőd, valamennyivel ez alatt is kijöhetsz.

Szóval bármelyik utat választod, egy épkézláb autót 2 millió alatt nem nagyon fogsz megúszni, és némi szerelésre mindenképp számíthatsz. Ha nem most, akkor később. És hogy ki fogja ezt neked megcsinálni? Nem a faluvégi Zsiguli szaki a döngölt padlós csűrben, de azért vannak lehetőségek. Erre két poszttal később visszatérünk.
Ja, és vétel előtt méress kompressziót. Jósolni ebből sem lehet, de a pillanatnyi állapotokról jó képet fest. Ehhez elvileg speckó apparát kell, de a tapasztaltabbak állítólag normál kompressziómérővel is tudnak következtetni.

Következő rész:

Vezettem Győzike autóját! Avagy első tesztút, és a személyes tapasztalatok az 1,5-2 milliós ársáv egy példányáról.

Szerző(k)

  • Büszke lányos apuka, alig 30+-osan is morgós suzukis papa, gépész, műszaki manegér, köcsög kerékpáros/rolleres, meg némileg rotardált.

2 thoughts on “Itthonról? Külföldről? Felújítottat? Motorhibásat?

  1. @Burgermeister: Mire gondolsz?

    Ha a rozsdára, azt nem tudom. Minden kortárs Mazda rozsdásodik, de amennyire tudom általában a japánokra is igaz ez. Valamiért más fogalmuk van a rozsdavédelemről, mert műszakilag viszont nem pusztulnak, tehát nem tervezett elavulásról lehet szó.

    Ha a motorra, akkor úgy, hogy mindig külön utakon jártak, és csináltak tartós wankelokat. Ez sem olyan rossz, mint a híre, csak a környezetvédelmi marhaságok miatt van benne pár olyan “újítás”, ami nem tesz jót az élettartamnak. Illetve nem tájékoztatták megfelelően a vevőket a nyűgjeiről, így azok gyorsan tönkretették. Ez voltaképpen egy kihegyezett versenymotor, nem egy utcai nyúzós, ennek fényében kellene rtékelni és használni.
    Hogy ezt a Mazda miért nem vallotta be anno, na az számomra is bosszantó.

    A többi alkatrész pusztulása nem gyorsabb, mint más 200+ lovas autóknál, amit használnak is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Copyright © 2024 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes