Két rozsdás elem, a sok közül
Ezúttal egyedül mentem, Gyuri nélkül, lévén egy működésképtelen autón nincs sok diagnosztizálni való. Feldobtam az utat telekocsira, lettek is utasaim, odafelé félúton egy srác, visszafelé három nő, meg egy kutya ( :
A lényeg: milyen volt az autó? Nagyjából tisztában voltam a hibáival, a valóság viszont kicsit rosszabb volt, mint amire számítottam. Ez sem lenne gond, majd a végén számolok egyet, mit jelent ez pénzügyileg.
Szóval nézzük az autót:
|
|
Tehát ami tönkremehetett, az megtette. Ha mindezeket megcsinálom, akkor van egy szinte hibátlan autóm.
Egy kérdés maradt: mennyi az annyi?
Felújítás költségterve:
Autó: | 600 000 Ft |
Motor: | 800 000 Ft |
(felújítás vagy alapszinten felújítottra csere, beszerelve, feltöltve, stb.) | |
Lakatolás/fényezés/elemcsere: | 400 – 450 000 Ft |
Beltér: | 60 000 Ft |
Lengéscsillapítók: | 90 000 Ft |
Kuplung: | 70 000 Ft |
Gumik: | 160 000 Ft |
Alváz és üregvédelem: | 80 000 Ft |
(az árak munkadíjjal együtt értendőek) | |
Végösszeg: | 2 200 000 – 2 300 000 Ft |
Magyarul 2,2+ M Ft-ért kaphatok egy rozsdamentes, felújított motoros autót sok új cuccal. Az autó mellett szól az egygazdás, tökéletesen visszakövethető előélet is, de evvel nem megyek sokra, ha a jelen állapot nem jó.
A felújítás után a beltérben marad pár elfogadható kopás (amely egy 180 ezret futott autónál amúgy teljesen rendben van), meg egy telefontartó helye.
A külső, cserélt, eredeti és újrafényezett elemek színazonosságát viszont senki nem garantálja. Hiába a színkód, hiába a profi fényező, a cserélt cuccoknál a 10-12 év alatt bekövetkezett fakulás képes trükkökre.
Szumma: nagyjából annyiért, nagyjából azt kapnám, amit szeretnék. Nem rossz ajánlat, de nem is visszautasíthatatlan. Az autó olcsó, de minden rossz rajta, ami rossz lehet. Keresgélek még tovább, nem szorít az idő. Ha közben ez elúszik, hát elúszik, majd akad másik.
Project X költség eddig: előzőek + mostani útiköltség – telekocsi = 18 011 Ft
Érdemes Oszkározni: ezt az utat majdnem egy autómosásnyival pluszosra hoztam ki (LPG rulez). Na ilyen nem lesz a Mazdával ((:
Következő rész:
Külföldi papíros motorhibás autó, avagy mit rejtenek városom udvarai
Most bukkantam rá a blogodra, olvasom. Az rx-8 külseje és bele 10/10 az én szememben. A motorja már más tészta. Nem gondolkoztál azon, hogy belerakni mást? Tudom nehéz ügy itthon papírozni. Németországban lehet ilyet? És aztán nálunk forgalomba helyezni?
qrva blogmotor…benyelte
@Burgermeister: nem mondom, hogy nem villant át az agyamon, de egy másik motort úgy belefaragni, hogy kevesebb hiba legyen vele, mindenféle titokzatos nyűg nélkül, mint amit egy wankel képes produkálni, az annyiba kerülne, mint 2-3 wankel motorfelújítás/csere. Meghát… az úgy már nem az igazi.
Tipikusan az amit nyer a réven, azt elveszti a vámon esete. Ja és igen, a papírozásról még akkor szó sem esett. Mindent lehet amúgy itthon is, csak tudni kell, kihez forduljon az mer. Én pl. pont nem tudom.