A poszt az új sorozat második része, amiben RX-8 (7? legyen meglepetés) tulajok fognak mesélni, hogy ők hogyan is lettek wankelisták, és mégis, miért jó ez nekik.
A Wankelsztorik mostani részében Pugner Tamást, vagy ahogy talán fel is ismeri valaki, Pungit kaptam el pár kérdésre, akinek az autója mellesleg most szerepelt a Totalcar erőmérőjében. Amihez testületileg drukkoltunk neki, nehogy rajtunk röhögjön a világnak az a fele is, aki eddig nem tette.
Akik már szerepeltek, azokról leszedem a cenzúrát. Egyikük ráadásul gyógyult függő, vele is fogok beszélgetni. Jobb szélen Pungi.
WB: Kezdjük egy friss infóval, jól tudom, hogy megkúrtak? Mi volt a vétked?
P: Az első két ablakom a megengedettnél sötétebb fóliával volt ellátva így kaptam 10.000 Ft helyszíni bírságot. Ez még mindig jobb mert először el akarta venni a forgalmit.
WB: Térjünk rá a wankelezésre: csapágyas?
P: Persze, hogy az!
WB: Milyen is lenne 😀 És mikor volt az a pillanat, amikor megszületett a döntés, hogy neked egy RX-8-ra van szükséged?
P: 2015 januárt írunk, szerettem volna egy hobbi autót amit élmény vezetni, felhívtam egy volt kollégám akiről tudtam, hogy RX-8 tulajdonos és megkérdeztem, hogy eladó-e….így indult a történet! 🙂
WB: Nem volt gyanús, hogy eladná?
P: Nem, sajnos akkor bocsátották el az állásából így kellett neki a pénz, nekem meg a kocsija! 🙂 A piaci ár alatt kicsivel hozzájutottam az egyik legjobb állapotban lévő RX-8-hoz. Nem rohad, 7.2-es kompresszió, stb…
WB: ez kompenzált fordulatszámon telibe a „jó” mező közepe, sokan örülnénk ennek… És mikor következett be a birtoklás?
P: 2015 Január elején vettem át az autót, még gyári (10+ éves) gumikkal így rögtön tudtam, hogy mi az első dolog amire költenem kell.
WB: Nem próbáltak lebeszélni mások? Esetleg te, saját magadat?
P: Nem, bár akkor még kevésbé tudtam, hogy mit is veszek valójában, de utólag azt kell mondanom egyáltalán nem csalódtam!
WB: Egyetlen autó, vagy van mellette más is? Ha igen, mi?
P: Sokáig 3-4. autóként használtam Skoda Octavia, Skoda Fabia és Ford C.-Max mellett, mára már viszont 2. autóvá lépett elő, napi szinten használom.
WB: Hány km ugrott bele az elmúlt lassan 3 év alatt?
P: 107.000km-el vettem, tegnap karikáztam be vele a 130.000-et, és szeretnék elmenni vele még további 70-80.000-et! 🙂
WB: Így legyen! Ez még a gyári motor benne, vagy volt felújítás/csere?
P: A legelső tulaj nem nagyon vigyázott rá így az első motor 80.000km után kifeküdt. Jelenleg a második motor van benne amit a Mazda cserélt garanciában, 50.000-km van most ebben és 7.2-es komprexió! 🙂
WB: senki nem emlékszik már a klubban, hogy honnan ered ez pontosan, de a lényeg, hogy KOMPREXIÓ legyen! Milyen modifikációk vannak a gépen? A festést te csináltattad?
P: Már így vettem! A gyári helyett Toyosport kipuff rendszer van alatta a leömlőtől egészen a hátsó dobig illetve Magnaflow kattal. LS2 gyújtás +K&N légszűrő illetve módosított motorprogram.
WB: Hogy jellemeznéd a viszonyodat az autóval?
P: Szimbiózisban élünk, kölcsönösen megadjuk egymásnak a törődést mint egy kapcsolatban, ha jól bánunk egymással sokáig megleszünk! 🙂
WB: Milyen problémák voltak eddig vele?
P: A gumikat kicseréltem amikor megvettem, kapott 4 új nyári papucsot (Falken High Performance Tyres), emelett új hűtő, új kiegyenlítő tartály, új első gátlók, új könyöklő új fékek. A motorral szerencsére sosem volt gondom…
WB: Megjegyzem a hűtővel is csak azért, mert nem figyelt a szerelő arra, amit minden fórumon leírnak, és letört egy pöcsöt kiegyenlítőtartály csere közben. Ami egyébként típushiba, egy idő után ugyanis elsüllyed az úszó, és folyamatosan ég a „Nemzeti Múzeum” ikon. Az igényesek ilyenkor kicserélik a tartályt, ha úgy sikerül, a hűtőt is, a többiek meg lehúzzák a szenzort.
WB: Mi volt a legjobb/legrosszabb esemény/élmény az autóval?
P: A legjobb az Esztergomi közös klub csapatás… a legrosszabb… legrosszabb????? Ezzel a kocsival nincs rossz élményem! 🙂
WB: Ja, mondjuk ott emlékezetes volt az is, mikor az étterem felé három különböző navival tévedtünk fel egyszerre ugyanarra az útra, amin sem széltében, sem hasmagasságában nem fért el az RX-8, és vonatban tolattunk vissza ( : Mellesleg akkor, mögötted állva szerettem bele a kipufogód hangjába…
Vissza az autódra. Meddig tervezed megtartani? Mi jöhet szóba helyette?
P: Nagyon szeretem de van az a pénz amiért megválnék tőle…Régóta szemezek egy Toyota GT86-al…
WB: A Mazda az erősebbik modellt tudtommal először valami 250 lónak harangozta be, aztán lement 240-re, végül a 231-nél állapodott meg. Ezt is csak bejáratás után tudták az autók, így akik a szalonból a próbapadra mentek először, azok azon kívül, hogy köszönésként kapásból adtak egy marha nagy pofont a motornak, az eredménnyel sem voltak elégedettek. A gyárilag specifikált teljesítmény azóta is vitatott, viszont a végsebességet és gyorsulást lazán képes hozni, sőt túltejesíteni, szóval panasz nincs, mosoly van.
A tiéd a kisebb teljesítményű, ellenben nagyobb nyomatékú 4 portos változat, amit állítólag csak a csajok vettek ( ; TotalCar erőmérő eredmények? Ha égünk, magyarázat, kibúvó, szépítés? Rajtad a világ és a klub szeme!
P: Van eredmény: 182 lóerő és 202Nm a gyári 192 és 220Nm helyett de nem vallottunk szégyent, kívánom mindenkinek, hogy lássa a Totalcar-os fiúk arcát amikor a dyno-n 8.000-et forog a gép…hogy az egyiküket idézzem...”azt hittük már sosem fogy el, félelmetes!”
WB: Na és akkor még hallanák-látnák a 6 portost, ami 8500-nál sípol, hogy lassan gondolkodj el a váltáson 😀
Köszi Pungi, megcselekedted amit megkövetelt a haza, a komprexió legyen veled!
A következő részben egy olyan tulajt hozok, aki újonnan vette, és azóta is imádja a gépét, és mindeközben némi kilométert is tett bele ( ;
Pár hete jártam az Audi gyári múzeumában, ahol egy Wankel különtárlat fogadott ( autossagok.blog.hu/2017/11/16/audi_muzeum ). Nem csak a márkacsoporthoz tartozó NSU modelljei voltak kint, de egy gyönyörű állapotú Cosmo (ez azért is volt érdekes, mert pár órával korábban láttam egy még szebb darabot a Mazda Múzeumban), meg egy sor tanulmány (pl Citroen vagy az Italdesign szupersportkocsi-tanulmánya) mellett vagy egy tucat nem autóipari alkalmazás, láncfűrésztől a rendőrmotoron át a motorcsónakig.
Tényleg úgy gondolták, hogy ez a jövő egykor.
Zseniális a verda, az öngyilkos ajtótól a belső hangulatáig, de ez a 60.000-ént beütő motorcsere ijesztő. Van olyan módszer amivel ez megúszható?
@Ződ2000: ezt a posztot mindjárt “megyek” is elolvasni. A Porsche meg a Mercedes múzeum megvolt, az Audi meg a BMW még hiányzik, ahogy a “tájidegen” (mármint németországi, de nem német) Mazda is várat magára.
A 60.000-enkénti motorcserére inkább azt mondom, hogy van olyan módszer, amivel összehozható. Főleg a kezdeti információhiány vezetett ahhoz, hogy ilyen gyorsan elpusztítsák őket. Röviden, ha nem nyekteted hidegen, kap elég, és megfelelő olajat, pláne premixelve, nem használod rossz gyújtással, rossz hűtéssel, stb., és néha azért meghajtod rendesen (tartós alacsony fordulatszámot nem szereti, lekormol) akkor nagy baj nem lehet. Kb. én egy érzékenyebb turbómotorhoz hasonlítanám, vagy bármilyen más kihegyezett motorhoz.
Bővebben ha érdekel, itt próbáltam összeszedni ezt a 60ezres legendát: wankel.blog.hu/2017/02/10/_csak_kar_hogy_wankel_motor_van_benne
@wankel: azok meg voltak mind meg egy pár ziccer, mint a Salzburgi Piech gyűjtemény vagy a környező országok nemzeti múzeumai. Többségükről írtam is posztot, az ulmi Frey gyűjtemény (félhivatalos Mazda múzeum) szép, de azért nem egy gyári múzeum, max egy óra volt megnézni, pedig tele volt kedvenc modellekkel (pl Xedos 6-9). Talán az év végéig sikerül megrínom a beszámolót róla.
Az Audi múzeumban épp Wankel különtárlat volt, de szerintem ezt szokták cserélgetni. A tárlat profi és alapos, ráadásul a dizájn is rendben van. Amúgy jellegzetesen audis az épület, a történelem nem a legerősebb oldala a márkának (még a teljes Auto Unionnal sem) Mercedes páratlan szerintem. A BMW múzeum szép, de a BMW sem a Mercedes, cserébe rágyúrtak a bajorok arra, ami az erősségük.
Hátöööö, azért ez a Renesises cikk nem igazán nyugtatott meg 🙂
Azért egy 200/230 lóerős mociról beszélünk, nem valami kihegyezett szupersportkocsiról.
Azt nem írtátok hogy a két teljestményváltozat makrancosságában lenne bármi különbség. Ezek szerint mindegy melyik teljesítményszintbe nyúlunk?
@Ződ2000: Ritkán járok Németországban, vagy ha mégis, az munka út, egyik ilyennél sikerült egyszer szánni egy napot a 2 stuttgarti márkára, szóval nagy összehasonlításom nincs, de a Mercedest azért nehéz lehet überelni ( :
A 192 lovas valamivel talán tartósabb, de nincs nagy különbség. Ez egy ilyen konstrukció, nem az élettartamáért szeretjük, de azért többet elmennek, mint azt a közvélemény tartja. A kihegyezetséget meg úgy értsd, hogy egy 95 kilós, 1,3 literes turmixgépől jön ki ez a 190-230 ló, és még meg sincs fújva ( :
@wankel: azt hiszem érdemes lesz visszalátogatnod a blogomba 🙂
autossagok.blog.hu/2017/12/25/mazda_classic_muzeum
fura hogy a tag imadja a wankelt meg meg 80k-t bele akar tenni, kozben meg arulja az autojat.
@Ződ2000: olvastam már (( :
@t11s2: azért olyan nagyon nem viszi túlzásba az árulást 😀 Egy autóbuzinál meg amúgy sose keress logikát. Én is rengeteg autóért lelkesedek. Igaz nem adnám el a Mazdát egyikért sem.