Site Overlay

Ne vígy minket kísértésbe…na jó, DE

De megtette a kis RX-8 és tudom, hogy újra és újra meg is fogja. Mert, ilyen az amikor elmész egy ártatlannak tűnő kocsikázásra, hogy készíts pár képet videót a kocsidról, aztán jön a kisördög a nagy ötleteivel, hogy nem csak videózni lehet ám itt a környéken, hanem rajzolgatni is, aszfaltra, gumival, karikákat… Sőt, ha eleget gyakorolsz még drift is lehet a végén, aprócska, de a Tiéd.

Honnan indultunk?

Az alapötlet egy autós videó volt, Öcsémmel és a nem wankel, de legalább szép és megbízható (check engine rulez 😉 ) autójáról és az enyémről. Időpont kitűzve, jó idő megrendelve, helyszínek kinézve. Megjegyzem, nem egyszerű találni olyan (számomra) értelmes és érdekes helyszíneket, amik megközelíthetőek az autókkal és nem a világ másik felén vannak. De ezen legyünk túl, minden adott volt egy kis mókázásra.

Az “áldozatok”

3 helyszínt tűztünk ki, ahol csinálunk pár rövid videót, hogy majd jól összevághassam őket. Ezzel nem is volt gond, 3 helyszín felkeres, videók felvesz, örül(ne). A bökkenő akkor jött, amikor eszembe jutott az a hely (ami persze útba esett), ahol ez a két kép készült:

Bénázások sora

Tehát adott egy eldugott “körforgalom”, buszforduló, ki minek hívja. A lényeg, hogy egy kieső helyen van és itt tényleg nem zavarsz senkit, kivéve, ha arra jár a járőrkocsi…de nem tette. Az alapötlet kiegészítése az volt, hogy majd én aztán most megmutatom, hogy hogyan is megy a körbe-körbe. Na itt, jegyezném meg, hogy ha valaki tud “fánkocskákat” rajzolni a hátsó kerékkel, akkor az nem ugyanaz, mint körbe menni egy körforgalomban kilinccsel előre. Nem hiszed, próbáld ki?! Én megtettem. Hát nevezném én azt mindennek, csak nem driftnek, amit műveltem. Kiforogni profin tudtam, már ha ahhoz kell tehetség 🙂 Szóval itt jött a felismerés része a dolgoknak: gyakorolni kell ezt még. Mivel az időnk véges volt aznap, így ez elnapolódott. Viszont az alábbi kis videót sikerült összefaragnom a két kocsiról:

…pár nappal később

Ahogyan a bekezdés címe is sejteti, nem kellett sokat várni, hogy a vállamon cipelt kisördög suttogása rávegyen egy kis gyakorlásra. Szóval meglátogattam a kísértés helyszínét újra, hogy áldozzak a gyakorlás oltárán. Az első pár kör (szó szerint kör) után kicsit el voltam kenődve, hogy mi a szart nem csinálok jól. Hát sok mindent, de most a lényeg a térkövezett közép rész körbe autókázása volt, anélkül, hogy a kocsit beleraknám az árokba vagy “feldíszítsem” a motorháztetőt egy behajtani tilos táblával. Készítettem videót a műveletről és azt visszanézve plusz felidézve, hogy mikor, mit, hogyan csinálok, próbáltam a megoldásra rájönni. Aztán ami még motiválta érzékeny lelkemet, hogyha már videó készült a gyatra drift próbálkozás részről, akkor kell(ene) lennie jónak is a gyakorlás után.

Heuréka!

Azon kívül, hogy annyira fos gumik vannak a kocsin, hogy előbb csúszik az eleje, mint a hátulja, a kormány (nem, nem politizálunk) volt az aki ellenem dolgozott. Vagyis én dolgoztam ellene, pont amikor nem kellett volna. Ugyanis, miután rárúgsz a kuplungra nem kell kapaszkodni benne, mint egy jó buli után a biciklitároló vasában hányás közben, hogy bele ne ess, hanem szépen engedni kell, hogy dolgozzon helyetted. Amíg erre nem éreztem rá, addig próbálhattam én mindent. Viszont amint megjött az engedd, hogy visszaforogjon a kormány magától, majd amikor kifordulna a kocsi segge, akkor kapd el és dolgozz a gázzal és a kormánnyal együtt érzés, onnantól már sínen voltam. Nem, nem lettem drift bajnok, de elértem azt amit kitűztem magamnak: tudjak értelmesen körben haladni, ne csak forgulászni, mint egy chemotox-os légy a padlón 🙂

Az eredmény

Mint írtam, csináltam videót a gyakorlás/bénázás folyamatáról, majd miután kicsit belejöttem felvettem a diadalmenetet is. Nem hittem, hogy ekkora adrenalin löketet tud adni egy ilyen mutatvány, pedig de. Vigyorogtam ott magamban miközben a hűtőventilátor zaja elnyomott minden mást, mert nem volt hideg a motor. Na, ebből született meg az alábbi kis szösszenet, csak mert büszke vagyok magamra, hogy ismét egy rendeltetésszerű használattal tarkított napot tudhatunk magunk mögött a kocsival…

Egy apró megjegyzés a végére: nem szereti a wankel, hogyha nincs menetszél és csak forogsz, szóval mintha pályán lennél, tarts pihenőt. Nekem már megindult a gyári hőfok mutató is felfelé, amikor végeztem az utolsó 5 perces szekcióval, tehát csak okosan 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Copyright © 2024 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes