Amikor írtam a bemutatkozó posztot említettem, hogy az autó éppen lakatosnál van. Annak tudatában vásároltam a kocsit, hogy a bal küszöb cserés lesz. Ha már az ember egy életre veszi az autót (legalább is így érzi), akkor miért is ne hozassunk mindent helyre úgy, mintha új lenne?
Lakatolás
A lakatos szerencsére adott volt Rotard által, mivel neki is baromi profi munkát végeztek így nem volt kérdés, hogy kihez fordulnék legszívesebben. Szerencsére elvállalták az autót és egész tűrhető időn belül hozzá is láttak. Persze még mindezek előtt eléggé féltem, mivel a kicsikémet vagdossák szét, de így hogy tudtam kihez megyek vakon megbíztam a szaktudásukban. Megegyeztünk, hogy minden, amit találnak javítsanak ki és a legjobb tudásuk szerint végezzék el a munkát, mert a kocsit nagyon sokáig szeretném használni.
SPOILER: Így is lett. 🙂
Lejjebb görgetve a képek szerintem magukért beszélnek. Elég szomorú, hogy olykor csak a felvágás után látni, hogy gond van, de szerencsére minden orvosolva lett. Ugyanakkor sok minden más is ki lett javítva rajta, -horpadások, karcok- de erről majd egy következő posztban. Most a fókusz a küszöbök illetve a sárvédő ív, ahol rozsdából nem volt hiány. A történet úgy néz ki, ha küszöböt cseréltetsz, akkor a fényezéshez nem fogod tudni saját lábán elvinni az autót. Csakis akkor, ha a lakatos összeszereli neked, de az akkor annyival több idő és persze pénz is. Mivel, ha odaértél a fényezőhöz, akkor neki szét kell szerelnie a kocsit, majd újra összerakni, ha végzett. A lakatosnál szintén szétszerelni…
Fényezés
Mi tréleren szállítottuk a fényezőhöz az autót, aki szintén nagyon profi munkát végzett hálás köszönet neki is! Megbeszéltem vele, hogy fogunk még találkozni, a jövőben. Az ő dolga sem volt egyszerű az Rx-8 különleges színe miatt. Aki tudja, hogy milyen is igazából a velocity red (27A) színe, annak ez nem új, de aki nincs tisztában ezzel, annak itt egy érdekes korábbi facebook bejegyzés a wankelblogon: https://www.facebook.com/wankelblog.hu/posts/1127145184972470
Miután a fényezés is elkészült, mehet vissza az autó a lakatoshoz, aki felszereli a levett alkatrészeket a kocsira. Ezután már viheted is haza a kocsit. Az egész folyamat kb. másfél hónapot vett igénybe, de abszolút megérte, mert szerintem a régi tulajok rá sem ismernének az autóra, annyira szép lett! Ahol horpadás volt az eltűnt na és persze a rozsdás, rohadt küszöbök újak lettek. Jöjjenek a képek:
Sárvédőív:
Jól látszik, hogy milyen volt vásárláskor és rá egy évre a rozsda. Képzeljük el milyen lenne, ha vártam volna még pár évet, mennyivel csúnyább és mennyivel több melót igényelt volna ennek helyreállítása. Szerencsére, azért még időben el lett kapva. Viszont látszik, hogy alatta sokkal csúnyább, mint az elsőre gondolná az ember.
Küszöb:
Egy kis tanácsot is kaptam a lakatostól: A küszöböknél a gumitömítésekről döntsem el, hogy akarom-e őket és ha igen, akkor szerezzek be újakat, vagy pedig hagyjam az egészet és vegyem le őket. Mivel ezek már elértek és nem jók, illetve egy részük le is tört már. Ha veszek újakat, akkor annak nyilván előnye az, hogy megmarad a gyári jellege a kocsinak cserébe a víz jobban bent marad a küszöbökben, ha befolyik. Ezáltal nagyobb eséllyel gyorsabban alakul ki a rozsda. Ha pedig leveszem őket, akkor kifolyik onnan a víz és ezáltal sokkal időtállóbb lesz. Mert nem az a baj, ha befolyik oda a víz, hanem ha nem folyik ki. Tehát végül arra jutottam, hogy nem kell az nekem oda legyen csak időtállóak azok a küszöbök, ha már ennyit küszködtünk velük.
Összegzés: Sajnos a műveletek miatt sokat maradt ki az autó a szezonból és nem is volt egy olcsó mulatság, de teljesen megérte. Így jó pár évig semmi baja nem lesz az garantált! Szerintem mindennél fontosabb hobbi autó szempontjából, hogy először az alapok legyenek rendben. Bőven ráér utána is a továbbiak: optikai tuning, vagy bármely más fejlesztés, ami az autót sportosabbá, gyorsabbá teszi.