Site Overlay

Szoleniodos szopás vol.2.

Don Rotard bejegyzésére alapozva indult ez a poszt, összegezve, hogy mekkora szívás faktor lehet, egy nem állandó, hanem csak bizonyos feltételek mellett és akkor sem mindig mutatkozó probléma. Persze úgy sem egyszerű, ha van hibakód, de anélkül pöttyet kilátástalanabb a dolog.

Alanyunk egy 192 lovas (csajos verzió) autó, fontos, hogy nem a 231-es, így voltak “könnyítések” a keresésnél/szerelésnél. Probléma: 5000-es fordult környékétől esetenként elfogy az erő, megtorpan az autó, mintha gyújtás kimaradna. Sajnos az idegállapotom nem tette lehetővé, hogy mindent videózzak, ez az egy maradt meg örök emléknek (igen, DENIZ szól a háttérben és igen, legközelebb kinyomom a zenét ha videózok :))

Probléma adott, oldjuk meg!

Na de, fussunk neki és lássuk mi mindent sikerült átnézni, szétkapni, mire kiderült mi is a gond. Kiindulásnak az alábbi kis listát vettem alapul:

Ezekből a “chokes as revs increase”, “high end power loss (jerky and stumbling)” és “high end power loss (smooth)” volt a három csoport ahova beillett a gondom, szóval szűkül a kör 🙂

  • Gyújtás hiba
  • Üzemanyag ellátási gond
  • E-tengely jeladó gond
  • Katalizátor probléma
  • Légszűrő eltömődött
  • MAF probléma
  • Lambdaszonda gond

Előre vetítem, hogy az üzemanyag ellátást kizártam annyival, hogy nem rég volt a kocsi a visszahívás miatt szervizben, ahol csak szóltak volna, ha gond van. Légszűrő cserélve volt, így ők ketten kiestek a lehetőségek közül.

Ahogyan említettem, check engine nincs, sem állandó, se nem villog, ami a gyújtás kimaradást lenne hivatott jelezni, de nézzük meg, ha már ott figyel mint első pont a listánkon.

Mindenért a felelős az isteni szikra…vagy mégsem?!

Egyszerű módját választottam, semmi “mélyvíz” szekcióra hajazó megoldás, szóval kocsi beindít aztán hadd csattogjon. Gyújtás kábel óvatosan egyesével lehúz, ellenőriz, hogy szikra szépen ível át a két fémfelület között (trafó belseje és kábel fém pofája).

A kép még trafó csere után készült, nem az ellenőrzéskor.

Lényeg a lényeg, szikra van, láttam, éreztem. Annyira megörültem neki, hogy táncoltam is, mondjuk nagy szerepe volt a táncban annak, hogy lezsibbadt az egyik kezem ami útba volt a szikrának és megnézte mennyire vezetem az áramot, nagyon. DE, szikra van, haladjunk tovább. Persze ez még nem zárja ki, hogy a trafókkal lenne gond, de nekem elég volt (sok(k) is), hogy nézzem tovább a lehetséges okokat.

Biztos csak koszos az e-tengely jeladó…

Következő, viszonylag egyszerű lépés megnézni és ha már ott jársz megpucolni az e-tengely jeladót.

Ő az…

Én alulról közelítettem meg a kérdéses szenzort, szóval kocsi bal eleje irány a magasba, én pedig a kocsi alá a 10-es kulccsal (ha jól emlékszem).

Szenzor tisztítása egyszerű, szimplán törölgesd le, aztán mehet vissza a helyére. Jöhet a próba…DE előtte egy ECU reset: gyújtás ráad, féket 20szor egymásután gyorsan pumpál, ameddig az olajnyomás jelző ki nem mozdul a helyéről, majd vissza (elvileg ezt nem minden SW verzióval csinálja, nálam megtette). Ezek után indíthatod a kocsit, de kell idő az ECU-nak, hogy tanuljon szóval ne nyúlj a gázpedálhoz, csak hagyd járni kb. 15 percet. Indulhatunk…persze nem oldotta meg a problémát nálam, de legalább ez is meg van 🙂

Mi kell még, hogy menjen az autó, hát “zokszigén”, de abból is megfelelő arányban!

Ebben a szekcióban 2 dolgot néztem, MAF értékek és FuelTrim. Rövidre fogva, mert nem akarom túlnőni az eredeti szopásos posztot, íme az értékek: rendben vannak.

Előírás: alapjárat melegen: 3.8-4.7 g/s; 2,500 rpm (no load): 8.7-11.7 g/s.

Mindenesetre egy MAF tisztító beszerez és nemes egyszerűséggel szenzort kiszed, majd pucol. ECU reset, lásd a e-tengely résznél. Próbakör, nem jó, vagyis nem mindig jó…ahogyan eddig is volt.

Mi van ha megfojtja a “macska”? Üssük ki (nem tettük meg)!

Következő lépés volt a katalizátor ellenőrzése. Csápos előkészít, kocsi felemel, CAT kiszed. Széttörve nincs, látszik és nem rég lett felrakva, a 200cellás mindenit neki, szóval viselkedjen! 🙂

El lenne tömődve? Ki tudja, de kiderítjük…próbakör, csak leömlővel, nem lettem kedvenc (továbbra sem) a környéken, DE nem is ment a kocsi rendesen (de a hangja, na az rendben volt), szóval más lesz itt a probléma.

Így még elég csendes 🙂

Kocsi összerak (ismét), majd alábbi pontos leírás alapján felkészülünk a következő lépésre, mielőtt el kap, a “ha már leszedtem kicsapom a katalizátort onnan” érzés.

Sokat segít…vagy marad a magyaros indulatkezelés

DE akkor mi a gond? (S)zolenoid (S)zopás (V)astagon…

Eme rövid bevezető után eljutottunk a szívásunk okához…ami persze nincs a listán, innen szép nyerni! 🙂 Szóval még könnyező szemekkel az alábbi képeken akadt meg a szemem miközben próbáltam a fórumok, fb csoportok tömkelegében megoldást találni.

Mivel az én kocsim nem “high-power” renesis, így maga a 3750-5500rpm része fogott meg, hogy ha ott nem nyit az SSV, akkor az okozhatja-e a problémámat. Derítsük ki! De hogyan? Egyik módszer a már leírt szedjük le a szívócsonkot és nézzük meg mit mutatnak a szolenoidok. Ennél én lustább és “szerencsésebb” (lásd 192 lovas verzió hivatkozásom) vagyok, szóval először is nézzük meg melyik nem működik. Alap: motor meleg, persze, hogy az, éppen eddig nyúztam, hogy rohadjon meg a nem mindig fellépő hiba, de csak nem akart eltűnni, néha jó volt, néha nem. Szóval meleg a motor…apró segéd megkér (értsd: lányom), hogy nincs más dolga, csak nyomja a gázt ha jelt adok (kicsit izgultam, hogy huss kocsi a garázsfalnak támaszkodva kaparja a hátsó kerékkel a betont, hogy Ő haladna tovább, de nem volt gond). Tádáááámmmmm, SSV nem mindig nyit vagy ha igen, akkor sem teljesen…

Megy az erőlködés, de nem nyit rendesen.

Kézzel mozgatva az SSV szépen és könnyen jár, nem szorul, nem akad sehol…huhh, akkor talán “csak” szolenoid.

Mozgatás után azért, még egy próba…nem, nem jó

…és elértünk, ahhoz a részhez, amire hivatkoztam, hogy miért is fontos a 192 kontra 231 ló ebből a szempontból. Röviden: nem kell lemonyázni a szívócsonkot egy szoleniod cseréhez, ha elég bátor és kitartó vagy 🙂 Én az vagyok, nem szedtem le…kicsit fáj, kicsit meleg, DE az érzés amikor kicuppan a helyéről, megéri a szenvedést.

Ő az ott középen aki sunyin mosolyog…

Vákuumcsőtől megszabadítva az összes szolenoidot, majd a fehér csatlakozót kihúzva jön a nehezebb része a dolgoknak. Egy kicsi csavarhúzóval a szolenoid bepattanó kis fülecskéjét nyomd oldalra/lefelé (oldalra, mert fekszik a szolenoid), hogy ki tudjon szabadulni a helyéről majd benyúlva a szívócsonk alatt kapaszkodj meg a szolenoidba. Kapaszkodást váltsa fel a húzd ki hátrafelé mozdulat, így leírva könnyűnek tűnik, nem volt az. Hidegen ne próbáld, nekem úgy meg sem mozdult, de melegen szépen kijött. “Ormányt” nem törtem le ami az első részben is meg lett említve, mint kritikus pont…örülünk, szolenoid a kézben. Ha nem ezt választod vagy 231 lovas verziód van lásd a másik posztot. Jöhet a teszt 12V-al, fújós részekkel, ezeket nem fejtem ki újra. A helyzet, hogy melegen nem jó….amikor kicsit lehűlt a cucc működött, kuka.

Szemléltetve, hogy mit és merre tuszkolj

Szóval csere, ami nagyjából a fent leírtak visszafelé végrehajtása, csak nem kell csavarhúzóval matatni, szimplán pattintsd a helyére az újat, vigyázva az “ormányára”. Meg is vagyunk, vákuumcsövek a helyükre, fontos, mindegyik a saját pöckére menjen és teszt.

Boldogság 🙂

Lényegében végeztünk is, marad a próbakör. Minden a régi, kocsi megy (lásd alább), én boldog vagyok…és közben rájöttem, hogy nem kell oda a katalizátor, DE ez már egy másik történet…

Zárt pálya, saját felelősség…

2 thoughts on “Szoleniodos szopás vol.2.

  1. Gazdag András says:

    Sziasztok.Nekem is van egy rxam .Valamiért nehezen indul .Mintha rázná a kasztnit valami .Vettem hibakód olvasot.Az adatok nem tiszták nekem.Kérhetek egy email cimet.Ha megtudnátok nézni az adatokat.

    Köszönöm
    Gazdag András

    1. Hello!
      Megpróbálhatod a facebook oldalunkon messengeren átküldeni vagy ha nem megy, küldd el nekem emailben (istvan.teplicsek@gmail.com), aztán megnézzük. Nehezebb hideg indításnál én gyújtásra gyanakodnék, ez magyarázhatja a rázkódást is ha valami kihagy. De lehet a motor tartóbak a ludas a rázkódásnál, ezt így nehéz 🙂 Van check engine vagy csak kiolvastad hátha mutat valamit?
      Üdv!
      Tempo

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Copyright © 2022 wankelblog.hu. All Rights Reserved. | SimClick by Catch Themes