2020 év összegzése már a múlté (közelmúlt, de múlt 😉 ), szóval jöhet 2021 megtervezése az RX-8-al kapcsolatban. Ez azért is jó, mert így tudjuk mitől fogunk eltérni és már gondolkodhatunk a “kifogásokon”, hogy miért nem lett meg. Ha mégis összejön minden, akkor örülünk… pláne, ha nem (csak) “hogyan ne csináld” élményeket/bejegyzéseket fog szülni az év. 🙂
#1 – Kell az olaj, a motorba, bele, nem kívülre!
Sajnos van egy makacs olaj szivárgásom, folyásom. Eddig nem sikerült a pontos helyét megállapítanom, de nem adom fel. A terv az, hogy végig nézem újra, azokat a pontokat is, amiket már néztem:
- Első, hátsó tömítések
- Olajszűrő
- OMP csatlakozások, csövek
- Olajhűtő csövek csatlakozásai
- Olajteknő tömítés
- Olajszint érzékelő
Tavaly már ezeken végig “gyalogoltam”, de egyik helyen sem jött a “heuréka” érzés, viszont az olaj szépen lassan kúszik a motorblokk alján, teknőn, váltó alján szépen hátrafelé a menetszél által.
Olajteknőt mindenképpen tervezem leszedni és újra tömíteni. Viszont ha már arra járok az olajnyomás szabályzókat is meg kellene buzerálni, de a préses megoldás nekem kicsit meredek, mivel utána nem tudom tesztelni. Szóval ez nem terv, csak amolyan kósza gondolat 🙂
Olajhűtő csövezésem sem erős pontja az autónak, mert a gyári csatlakozások kezdenek porladni, de még nem szivárognak.
Ezek cseréje is erősen érik, csak amikor rákeresek egy szettre, hogy mennyi az annyi, akkor minimum 3 szívrohamot kapok. Megvárni nem akarom amíg feladják a harcot, viszont gyenge a szívem, hogy naponta keressek rá jobb lehetőségekre. Persze a csinálj magadnak is opció, de ehhez még gyűjtöm a bátorságot 🙂
#2 – Maradjunk az olajnál – OMP csövezés
Tavaly bekerült a SOHN adapter az autóba és hát a gyári OMP csövek elvezetése, a plusz távolság miatt, nem tűnik nekem egy stabil megoldásnak így már sajnos. 16 év alatt amit kapott hideg-meleg ciklust, nem kicsit megviselte és nem szeretném, ha egy pályanapon sikerülne eldurrantani és meglocsolni a motort és/vagy a pályát. Így a terv az alábbi képeken látható megoldás lenne:
Forrás: RX8club.com
Beszerzés folyamatban 😉
#3 – Kompresszió mérő finomítás
Háttérmunkaként folytatása következik a saját mérő projektnek. Kijelző és saját áramforrás a terv, mint következő lépés, hogy ne kelljen laptop a művelethez. Aztán ha ez kész, mehet az összehasonlító mérés, hogy lehessen finomítani a kiértékelést. Kíváncsi vagyok milyen eltéréseket produkál egy profi, kontra az én mérőm.
#4 – Optika
Külsőjét tekintve az autón nem tervezek, most drasztikus beavatkozásokat. Néhány apró dolgot azért csak kellene finomítani 😉 Először is felkerül végre a wankelblog matrica a helyére! 😀
Felni idén nem változik, ez a piros-fehér kombó nekem nagyon tetszik, marad. Aztán kitudja mikor jön egy kattanás és huss, de a tudomány jelenlegi állása alapján marad. 🙂 Viszont a hátsó ablakokra egy fóliázás az már érik, na meg a hátsó lámpákra (legalább nem látom, ha beázik). Ezektől eltekintve további szándékos beavatkozásokat nem akarok, de ugye ember tervez, ötletek akadnak. Vannak “bajtársak” akik provokatív “mit tervezel a kocsival idén?” kérdésekkel feszegetik a pofonos ötletes ládikát és hát ki tudja… 🙂
#5 – Használni az autót 🙂
A végére hagytam a legizgalmasabb részét (számomra legalábbis) a dolgoknak. Csak legyen már jó idő és lehessen menni! Tervben van egy Euro-ring látogatás (vagy kettő, majd kiderül). Itt is megérkezett a mézesmadzag, hogy “nézzétek má’, itt a lista az idei pályanapokról”. Szóval lehet válogatni, készülődni… vegyük motivációnak, hogy elkészüljön minden addig amíg wankelblog pályára lép újra. Az idei cél ezzel kapcsolatban, hogy ne szülessen, “kinek mi adta fel a harcot” bejegyzés 😉
Természetesen a “krúzolás” pár megszállott wankel fertőzöttel, mint tavaly az meg kell, hogy történjen. Aztán ott van még a “mindegy csak menjünk már vele” érzés, amikor spontán előkaparod a gépet és csak mész, csak mész… Végül, de nem utolsó sorban jó lenne egy RX klub-os éves találkozó is. Addig is ki kell használni a lehetőségeket, amikor csak az idő (időjárás és ráérés szintjén is) engedi, hogy megjárassuk a kis “dögöket”.
3 thoughts on “2021 tervek (hogy legyen mitől eltérni)”